Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '07

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Isınıyormuşuz

Isınıyormuşuz
 

Yerkürenin ısındığı söyleniyor son günlerde, yaşlı dünyamız ısınacak, ısınacak, buzlar eriyecek, bazı yerleri okyanus suları basacak, açlık başlayacak, su savaşları olacak, buzul kalmayacak vs. Tam bir kıyamet senaryosu aldı başını gidiyor. İyide geçen yıl bu zamanlar yoktu ki böyle bir senaryo ne oldu, bir yılda mı kirlettik koca dünyayı, tamam kabul ediyorum her zaman söyleniyordu böyle şeyler ama birkaç cılız sesten ibaretti hepsi topu topu.

Hafızamı yokladığımda felaket senaryolarının hep olduğunu görüyorum. Mesela ben beni bildim bileli bir göktaşı dünyaya çarpacak kıyamet kopacak yaklaştı yaklaşıyor, yok bu sefer teğet geçti öbürüne bakalım martavalı vardır. Birde 2000 yılında kıyamet kopacaktı, milenyumuydu neydi o gelince yeryerinden oynayacaktı hatta tarikatlar kurulmuş sahte peygamberler türemişti, olmadı. Sonra aynı milenyumda dijital kıyamet kopardılar. Bilgisayarlar 2000 yılını algılamayacak karmaşa çıkacak, uçaklar uçmayacak, yollar tıkanacak, milyonlarca insan ölecekti ki bilgisayarlar bize acıdı kurtulduk. Benim kuşağımın çocukluğumun en popüler doğa senaryosu Erciyes dağının patlamasıydı, daha patlayacak bekliyoruz bakalım. Yine aynı yıllarda bütün dünyaya buzul çağı gelecek her yeri buz tutacak birkaç bin yılda da geçmeyecek hikayeleri anlatılırdı. Zaman geçti senaryo değişti, üşüyen dünya yanmaya başladı ama korkutma senaryosu değişmedi.

Anlatmaya çalıştığım aslında dünyanın çok temiz olduğu her şeyin mükemmel gittiği değil. Bende gözlemliyorum mevsimlerin değiştiğini, çevrenin kirlendiğini, doğanın eskisi gibi olmadığını. Fakat bu yıl anlatılan küresel ısınma ve dünyanın sonunu yaklaştığı hikayelerine çokta inanmak istemiyorum. Sanki birileri bir şeyleri karıştırıyor gibime geliyor. Amerika bütün dünya ile oynuyor herkesi yönetiyor efsanesine de çok inanmam ama bush oğlu bush çevre kirliliğinin en büyük sorumlusu ülkenin başkanıyken ve arkadaş kılını kıpardatmadan hiçbir tedbirin alınamayacağı bilinirken All Gore denen abim en kahraman rıdvan rollerinde , uygunsuz gerçek belgeselleri çekiyor, ülke ülke gezip hikayeler anlatıyor. İyide bunlar amerikan başkanlığı için yarışmadılarmı, eğer all gore kazansa başkan olacak bush uygunsuz gerçek belgeseli çekecekti galiba. Bir de bütün gazetelerde buzun üstünde kalmış bir kutup ayısı resmi var. Klasik hayvanları kullanarak acındırma taktiği, petrole bulanmış kuş resmi gibi. Ben o resmin montaj olduğundan adımdan emin olduğum kadar eminim.

Bence bütün bunlar bir senaryonun parçası ve yakında suyu çıkar...

 
Toplam blog
: 12
: 1342
Kayıt tarihi
: 10.01.07
 
 

35 yaşındayım, bekarım. Kayseri'de bir meslek lisesinde öğretmenim. Uzun yıllar mesleki teknik eğiti..