Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '17

 
Kategori
Spor Eğitimi
 

İşitme engelli futbolcu Denizhan Can ile...

İşitme engelli futbolcu Denizhan Can ile...
 

Denizhan Can


İşitme  Engelli  Futbolcu  Denizhan Can : “Spor ile ilgilenmem yeteneğimin olduğunu gösterdi ilk önce bana sonra manevi olarak güç verdi sağlık açısından da iyi oldu benim için .”

SORU- Bize kısaca  kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz? Nerelerde çalıştınız bugüne kadar

DENİZHAN CAN- Merhaba ben Denizhan Can. 9 Ekim 1992 yılında Eskişehir Mavi hastanesi'nde öğlen saat 12:00 de dünyaya geldim. Doğuştan sonra işitme engelli oldum. İşitme engelli olduğum için İÇEM'e başladım okula. 1995 yılında yuvaya başladım yuvadan ortaokuluna kadar devam ettim ve mezun oldum. Tayfur Bayar Lisesi (İÇEM LİSESİ) de okumaya başladım ve 2011 yılında mezun oldum. Üniversite okumadım ve 2013 te Arçelik' te çalışmaya başladım. 9 ay sözleşmeli olarak çalıştım ve çıkış aldım. 2014 te Paşabahçe Fabrikası da çalışmaya başladım 7 ay sonra çıktım, geri Arçelik'e döndüm ve şuan devam etmekteyim.

SORU- Sporla tanışma hikayenizi anlatır mısınız? Spor ile tanışında hayatınızda ne  gibi değişmeler oldu?

DENİZHAN CAN- -Okul hayatım boyunca sporla iç içeydim. En sevdiğim spor futboldu. 6 yaşımda futbola başladım Eskişehirspor tesislerde oynamaya başladım 10 yaşıma kadar devam ettim. Sonra İÇAD derneğimize Badminton a geçtim antreman yaptım ve geliştirdim. Türkiye Şampiyon maça katldım çiftlerde Türkiye' nin üçüncü oldum madalya aldım ve badminton u bırakmaya karar verdim çünkü bana tam uygun değildi en sevdigim spor futboldu. Sonra işitme engelli spor kulubüne futbol a geçtim. Her maçlara katıldım hep yedekte oturdum. Büyüyünce geliştirmeye başladım ve maça 11 e almaya başladım. Şuan İşitme engelli Eskişehirspor Kulubünde oynamaktayım. Futbol ile oynamak çok büyük zevk alıyorum.

SORU-  Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne  iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin  çabalarınıza bakışı nasıl?

DENİZHAN CAN- - Ailem annem ve babam Eskişehir'in ilçesi Seyitgazi; Üçsaray köyünde doğdular. Abim ve ablam Eskişehir'de doğdular. Annem Anadolu Üniversitesi'nde memur olarak çalıştı ve emekli oldu. Babam Osmangazi Üniversitesi'nde memur olarak çalıştı ve emekli oldu. Abim Özgür Can  Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Yapı Ressamlığı bökümünden mezun oldu ve şuan Porsuk meslek yüksekokulu'nda çalışmaktadır. Ablam açıkögretim üniversitesi'nden mezun oldu ve bilgisayar başında çalışmaktadır.

Özelliklede ailem bize çok fazla destek çıktı. Her zaman bize baktılar bizi büyüttüler aileme sağ olsun biz bugüne kadar geldik.

SORU-. Spor  ile ilgilenmek işitme engelli  olarak size ne gibi manevi faydalar sağladı?

DENİZHAN CAN- -Spor ile ilgilenmem yeteneğimin olduğunu gösterdi ilk önce bana sonra manevi olarak güç verdi sağlık açısından da iyi oldu benim için

SORU- İşitme engellilerin genel sorunları  neler çözüm yolları sizce nedir?

DENİZHAN CAN- -Eskişehr bu anlamda uygun bir şehir bir çok işitme engelli arkadaşım var onlarla her zaman görüşüyorum ama şu olabilir sınavlarda biraz daha bizim anlayacağımız şekilde soru sorabilirler

SORU-. Gençler ve işitme engelliler genelde iletişim kurmayı sevmeyen ve  çekingen  insanlar siz ise gelişimi ve iletişimi  seven insansınız  bu  size  ne sağlıyor hayatta?

DENİZHAN CAN - Evet ben herkese selam veririm herkesle sohbet ederim çevremin genişlemesini sağlıyor insanların güvenini kazanmak bana da iyi geliyor

SORUI-. Bugüne kadar hayatınızda keşke yapsaydım dediğiniz pişmanlıklarınız  oldu mu?

DENİZHAN CAN- Hiç olmadı ama milli futbolcu olmak isterdim olması için çok çalışıyorum

SORU- İşitme engelliler genelde iletişim kurmakta zorlanıyorlar. Rahat iletişim kurmaları için  rahat iletişim kuran bir insan olarak neler tavsiye edersiniz?

DENİZHAN CAN- Kendileriyle barışık olmaları yeterli ;)

SORU-  işitme engellilerin eğitimi konusunda neler anlatacaksınız?

DENİZHAN CAN-Ben İçem den mezun oldum çok memnundum eğitimimiz çok güzeldi öğretmenlerimiz bizimle çok ilgiliydi.

SORU- Sporda nereye kadar gelmek  istersiniz?–

DENİZHAN  CAN-En iyisi olmak isterim çünkü spor benim için çok önemli sporla uğraşmayı çok seviyorum hedefim milli sporcu olmak,

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..