Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli milli sporcu ve grafiker Gamze Aydın ile..

İşitme engelli milli sporcu ve grafiker Gamze Aydın ile..
 

Gamze Aydın


İşitme Engelli   Milli  sporcu  ve   Grafiker Gamze  Aydın “   Bize küçümseyen insanlar kendi sorunlardır”

SORU- Bize  kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

GAMZE AYDIN- Merhaba ben Gamze Aydın 8  Haziran  1993 tarihinde Eskişehir'de doğdum. Ablam işitme engelli olduğu için ailem benim için okul aramaya gerek kalmadı nedense tecrübe vardı ve İÇEM e yolladılar. İÇEM okulunda benim ailem gibiydi. En güzel günlerim iÇEM oldu. Lise Tayfur Bayar Lisesi(İÇEM) de okudum ayrıca Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre yüksek okulu grafik bölümü bitirdim.

SORU- İşitme engelli olma hikayenizi anlatır mısınız? İşitme engelli olunca aileniz nasıl caba harcamış


GAMZE AYDIN-Doğuştan işitme engelliyim. Ablamda öyleydi. Ailem tabii ki de çok zor yaşadılar hiç bir zaman pes etmediler. Ablam ve ben bugüne kadar gelebildik ailemin sayesinde. Ailem bizi hiç eksikliği hissettirmediler. Mesela komşular ve çocukları geliyor ben çekiniyordum annem beni alıp komşularımı görsün iletişim kursun diye getiriyor. Daha iyi konuşabilmem için daha iyi anlayabilmem için çok mücadele ettiler. Çok şükür konuşuyorum anlıyorum ve yazabiliyorum.

 

SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşlerinizin nerede  okur onların çabalarınıza bakısı nedir?


GAMZE AYDIN-Ailem aslen Vanlı .Eğitim dolayından Eskişehir'e yerleştik. Annem ev hanımı babam ise eskiden öğretmenlik yapardı fakat esnaf daha çok sevdiği için esnafa geçti bir kaç işler yaptı şu an emekli. Ablam işitme engelli olduğu için aynı duygularımız vardı. Ama aileme sağ olsun biz bugüne kadar geldik. 

 

SORU-Neden  grafik? Bu bölümü tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız  arasında ne fark var?


GAMZE AYDIN- Aslında küçükken beri sanat ilgim vardı. En büyük istediğim sanat animasyon çizmekti. Ablam ve eniştem bizim okulda grafik bölümü okudular. Onları çalışmaları görünce tam bana göre dedim ve grafik bölümü seçtim. Ayrıca fotoğrafçılık yaparım ara sırada. Kursa gittim belgemi aldım. Hayalim grafik ve fotoğraf sanatları bura başaracağımı inanıyorum kendime.

 

SORU-. Kitap okur musunuz? Bunun  işitme engelli olarak gelişiminize katkısı nedir?

GAMZE AYDIN- Kitap kesinlikle okurum. Kitap sayesinde daha güzel yazmaya başladım. Daha çok şeyler öğrenmeye başladım. İşitme engelliler kitap okursa ne kadar çok faydalı olduğu görebilecekler. Bazı işitme engelliler cümle kurma çok yetersiz olduğu görüyorum. Kitap okumuyorlar tabii ki  de anlayamadığı için okumak istemiyorlar. Şimdide okuyacağı hiç sanmam çünkü teknoloji çok gelişti bakıyorum herkes 3g de konuşmaya başladılar böyle devam edince yazmayı unutuyor en büyük zararı odur. Umarım herkes bunu fark eder.

 

 

SORU- Çok işitme engelli toplumun içine giremiyor iletişim kuramıyor, okuduklarını tam anlamıyor. Bu da iletişim sorunlarına sebep oluyor. Bunun çözümü sizce nedir?
GAMZE  AYDIN- Aslında o topluma girerim ama ben çekiniyorum cesaret edemiyorum. Annem bana çok kızıyor sen konuşuyorsun bizim gibisin biraz duyan arkadaşlarına takılman gerekiyor derdi. Hak veriyorum ama cesaret olmayınca hiç bir şey yapamıyorum. Ama son zamanlarda cesaretimi topladım artık yavaş yavaş girmeye başladım. Düşündüm ki Biz sadece duymuyoruz ama anlayabilecek insanlarız. Gir o topluma iletişim kurmaya çalış anlamıyorsa yazarsın böylece yavaş yavaş iletişim kurmaya başlarsın. İstersen her şey başarabiliriz. En önemli olan okul ve aileden iyi eğitim alırsa kendini çok geliştirmiş olur. Eğitim olmadan hiç bir şey olmaz.

 

SORU- İşitme engellilerin hayatta  başarılı olması  için   neler yapmalılar?

GAMZE  AYDIN- İşitme engelliler başarabilirler. Konuşan ya da konuşamayan bile. Mesela benim bir arkadaşım var hiç konuşamıyor ama her şey başardı gerçekten hayran kaldım ona. Azim ve hırs olursa her  şey başarabilirler. Bizim engelimiz yok aslında her şey yapabiliriz.

 

SORU-Siz kendinize nasıl bir kariyer  çizdiniz?

GAMZE AAYDIN- Üniversitemi bitirdim. Film ya da dizi oynamak çok isterim benim buna çok ilgim var hem anneme anlatırdım. ''Anne keşke o dizide ben olsaydım'' derdim :) Ama bir fayda göremeyeceğimi anladım onu yerine senaryo yazmaya karar verdim. Benim hayatımda hem sanat dolu olacak :) Ayrıca 10 senedir badminton oynadım. Milli sporcuyum. 2010 yılında Avrupa Şampiyonası takım olarak 4.cü olduk. Antrenörlük belgemi aldım. Bir zamanlar antrenörlük yapıyordum. Yine yapmaya devam edeceğim tabii ki de pes edecek değilim.

 

SORU- Başarılı işitme engellilerden  işitme engelliler faydalanamadıkları gibi başarılarını  bazen  küçümsüyorlar. Bu  onlara  ne   gibi etkiler  yapıyor?


GAMZE AYDIN- Bize küçümseyen insanlar kendi sorunlardır. Beni küçümseyen hiç olmadı eğer olursa zaten onula asla işim olmaz. Küçümseme ne kadar kötü olduğu biliyorum hatta ön yargılı davranan çok görüyorum. Tabii ki de işitme engelliler çok etkiler. Hatta psikoloji bile bozabilirler.  Bana yaparsa bende çok üzülürdüm.

 

SORU-İşitme engelli çocuğu olan ailelere neler tavsiye edersiniz?


GAMZE AYDIN-. İşitme engelli çocuğu olan ailelerine şu tavsiyem:
 Konuşma ve duyma eğitimi mutlaka gitsin. Kitap kesinlikle okusun. İşaret dili fazla alışmasın. Hiç yapmayacak değil tabi konuşamayan arkadaşlarımız için. Ama gereksiz şeyler işaret dili kullanmayın. Bak ben işaret diline çok alıştığım için birisine konuşursam ellerim kendi kendine kaldırıyor. Hatta konuşmayı bile unutabilir. Hem konuş hem işaret dili kullan. Ben daha iyi konuşayım diye hala konuşma eğitim alıyorum. 


Benimle röportaj yapmak çok büyük bir zevkti. Çok teşekkür ederim Turan Bey :)

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..