Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '08

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli olmasına rağmen üniversite tamamlayan Tokatlı Civan Aldemir'in başarı sırları

İŞİTME ENGELLİ BİLGİSAYAR OPERATÖRÜ CİVAN ALDEMİR:” ENGELLİ AZMEDERSE HAYATTA BAŞARISIZLIK DİYE BİRŞEY OLMAZ”

Soru- Merhaba Civan bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

C ALDEMİR- Tokat Büyükyıldız köyünde 1980 yılında doğdum.Babamın öğretmen olmasından dolayı İstanbul’a taşındık.1987 yılında Vezneciler sanat okuluna başladım ve 1996 yılında mezun oldum.1996 yılında İstanbul İşitme Engelliler çok programlı lisesi yerine Sultanahmet Endüstri Meslek Lisesi makine ressamlığı bölümünü okudum. 1999 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşitme Engelliler Entegre Yüksek Okulunda Bilgisayar operatörlüğü bölümüne başladım.2002 yılında da mezun oldum.

YORUM – Her işitme engelli birey, öncelikle kendisi gibi engellilerin okuduğu okulları araştırmalı, eğer kendine uygun engelli okulu yoksa, o zaman sağlamlarla aynı okulda ama onlardan daha çok gayret ederek sağlamlarla aynı okulda okuyarak başarılı olmaya bakmalı.Sağlam bireyler için olduğu kadar, hatta sağlamlardan daha çok oranda engellilerde mutlaka eğitimlerini en yüksek oranda artırmaya bakmalılar bence.

SORU- Neden Üniversite okumak istedin? Üniversite okumak sana ne kazandırdı?

C ALDEMİR- Bilgisayar sektöründe çalışmayı çok sevdiğimden bu okulda okumak istedim.

YORUMU- Her işitme engelli , sağlam bireyler gibi yetenekli olduğu alanları ya kendisi tek başına ya da öğretmenleri ve aileleri yardımı ile tespit ederek, bu alanda eğitim veren kurumları araştırarak, bu eğitim kurumlarından da başarı ile mezun olmaya bakarlarsa hayat onlara daha kolay ve sevimli gelecek muhakkak.İnsan sevdiği mesleği yaptığı, sevdiği insanlarla olduğu, sevdiği şehirde yaşadığı müddetçe mutlu olur.Sevdiği mesleği seçemeyen insan bari engelli olsun olmasın seçtiği mesleği sevmeye baksın .

SORU- Ailenizden bahseder misiniz Üniversite okumak için size ne gibi destekleri oldu?

C ALDEMİR – Babam bana çok destek oldu. Babam İngilizce öğretmeni olduğundan beni çok iyi anlamaktaydı.

YORUMU – İşitme engelli bireyin anne ve babası eğitimli olsun ya da olmasın , çocuklarına yakın ilgi göstermek zorundadır.Bu işitme engelli çocuklar için daha çok önem arz etmektedir. İşitme engelli bireyin eğitimci bir aileye sahip olmasını ben her zaman büyük bir şans olarak görmüşümdür.İşitme engelli bireyin ailesi eğitimli ya da eğitimci olmasa da çocuklarının başarısı için her türlü donamıma sahip olmak için azami çaba içerisinde olmalı ve eğitimcilerden her zaman destek almaya bakmalılar.Başarılı olmak için başkalarından destek almayı ne yazık ki bazı aklı evveller acizlik olarak algılarlar ama asıl acizlik insanın kendisini başkalarına muhtaç olarak görmemesidir bence.Başkalarından yardım alan insan hem onun dostluğunu hem de onun bilgi ve hayat tecrübesini kazanmış olarak bir değil çok şey kazanmış olur bence.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Başarınızda kitap okumanın ne katkısı oldu?

C ALDEMİR- Günlük gazete, haftalık ve aylık dergiler okumaktayım.Gerçek başarı hikayeleri okumayı çok severim.Bunlar benim gelişimimi sağlar.İnternet Bilgisayar teknolojisi konuları her zaman ilgimi çeker.

YORUMU- Bir insan bir konuda başarılı olmak istiyorsa, bu konuda daha önce başarılı olmuş insanların hayatını iyi incelemek zorundadır bence.Ama ne yazık ki günümüzde sadece engelli olanlar değil engelli olmayanlarda başarı hikayelerini ciddiye almamakta ve kişisel gelişim dergi veya kitaplarını okumamaktalar okusalar, okuyanlar nasıl faydalanmışsa onlarda faydalanacaklar ama .Gelişmiş ülkelerdeki okuma oranlarına bakarsak onların nasıl gelişmiş olduklarına şahit olabiliriz.Allah okumayı Müslümanlara emretmiş ama nedense bu emri hep başkaları tutarak başarı yakalamışlar.

SORU- Engellilerin okul hayatında yaşadıkları sorunlar nelerdir? Bunları nasıl aşarlar?

C ALDEMİR- İlköğretimde hiçbir zorluk çekmedim. Çünkü arkadaşlarımda benim gibi engelli olan insanlardı. Ancak lisede engelli olmayan normal insanlarla okumak zorluk verdi bana . Ama azmimle de bunu aştım. Üniversitede ise tekrar engellilerle eğitim görmemden dolayı fazla zorluk çekmedim. Bir engellinin engellerle beraber okuması kolay, engellilerle okuması zordur. Ancak azimli olunca bu zorluğu biraz da babam sayesinde aştım.

YORUMU – Evet Civan kardeşimizin de dediği gibi, insan işitme engelli olarak sağlamlar arasında okumayı kabul etmişse onlardan daha çok çalışacağını da kabullenmiş demektir ve bu konuda da kendisine söz vermiştir.” Ben sağlamlar arasında işitme engelli bir birey olarak başarılı olacağım” diyerek.Kendisine dürüst davranarak bu sözünü tutarsa o zaman hayattan aldığı zevk artacak, yaşama sevinci çoğalacak, bu ülkenin başarılı bir ferdi olduğunun bilinci ile hayat ona daha zevkli gelecektir.İnanmayan bunu başarmış bizim gibi insanların tavsiyelerine uyarak, bunları hayatta uygulayarak görebilir.Sağlamlar bir kere okuyarak anlıyorsa işitme engelliler aynı konuyu üç kere anlamaya baksınlar. Okul yaşamında başarılı olan insanların bir konuyu anlamak için defalarca o konuyu , anlamak için okumalarına şahit olmuş ve bende çok okuyarak Başarlı olacağıma inanarak okumuş, zamanla okumanın insanda hastalık derecesine alışkanlık yaptığına şahit olarak , okumaya devam etmiş, başarılı oldukça okumuş, okudukça da başarılı olmaya devam etmiştim.Bundan rahatsız olanlarda tabii ki hayatta başarılı olamayarak ona buna sırtını dayayarak yaşayan asalaklar olmuştu. Çalışan okuyan mutlaka Başarlı olacak sonunda.

SORU- Engellilerin iş yaşamında karşılaştığı sorunlar nelerdir?

C ALDEMİR- Ben banka sektöründe çalışmaktayım. Müşteri ile yüz yüze olmadığımdan Telefonla konuşmak zorunda da değilim. Müşteri hizmetleri dışında işitme engelli birinin rahat çalışacağını düşünmekteyim.

YORUMU – işitme engellilerde iş yaşamında başarılı olmak ister ve eğitim almak ister, ne yazık ki devlette ve özel sektörde işitme engellilerin yaşamlarını geliştirme gibi bir gaye bulunmamakta. Sanki işitme engelliler eğitim alamaz , başarılı olamaz gibi hava estirilmektedir.Ne yazık ki bu tutum, iyi eğitim alamamış insanların kıskançlıklarından başka bir şey değildir.İşitme engellilerde eğitim kurslarına gönderilerek, onlara da sorumluluklar verilirse onların da iş yaşamında en az sağlamlar kadar başarılı oldukları görülecektir. Toplum engellilerin önüne engel koymak yerine destek olmalı ki yarın onların çocukları da engellilerin başarılarına bakarak başarılı olmaya çalışan bireyler olsunlar .

SORU- Engellilerin Üniversite kazanması için neler yapılmalı?

C ALDEMİR- Engellilerin özellikle işitme engellilerin Üniversite kazanması için çok okuması , bunun için dershaneye devam etmesi, anlamıyorsa özel hocaya gitmesi , kendi kendine çalışarak başarılı olmaya bakması lazım. Anne ve babaları da engelli çocuklarını her konuda Başarlı olmaları için desteklemeleri lazım diye düşünmekteyim.

YORUMU – ÖSS de sorular herkesin anlayacağı kadar basitten zora kadar soru olmaktadır.İşitme engellilerde çok okuyarak, okuduğunu anlamıyorsa çevredekilerden sorarak öğrenerek anlamaya gayret ederse ve ÖSS hazırlık dergi ve kitaplarını bol bol okursa neden başarıl olmasınlar ki. Hiçbir başar tesadüfi değildir.İnsan yeter ki kendisini zora sokmayı geleceği için hayatta mutluluğu için öğrensin.Kendini zora sokmadan , başarı bekleyenler hayatta mutlu olmayı zor başaracaklardır.Az iş ok maaş yerine, çok ve kaliteli iş, çok maaş felsefesini benimsemeli insanlar.

Teşekkür ederim Civan kardeşim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..