Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '08

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli üniversiteli Ahmet Melih Kalkan'ın başarsısı

Gaziosmanpaşa Üniversitesinin işitme engelli öğrencisi AHMET MELİH KALKAN: ''İyi üniversite tamamlayan, güzel eğitim alan bir işitme engelli daha iyi iş bulabilir''

SORU- Merhaba Melih, işitme engelli olmanıza rağmen güzel Üniversite kazanmanızdan dolayı sizi tebrik ederim.Gerçekten de işitme engelli bir insanın Üniversiteye kadar okuması takdir edilecek bir olay.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Okuyucularımızda sizi yakından tanısınlar.

MELİH KALKAN- Ben Ahmet Melih Kalkan 1988 yılında Sivas’ta doğdum. Ben küçükken annem ve babam çalıştıkları için ben hep anneannemin yanında kalmaktaydım. 6 yaşına kadar normal çocuktum. 6 yaşında işitme duyumu yavaş yavaş kaybetmeye başladım. Ailem beni hemen Hacettepe Üniversitesi Hastanesine götürdüler. Fakat yapılan tetkikler sonucunda bir şey bulamadılar. Bu arada işitme kaybım büyüdü. İşitmemi kaybetmemin sebebinin annemin dedesinden geçen bir genetik hastalığı olduğu tespit edildi. Hastalığımın adı ise nöröpati idi. Bunun Türkiye’de çok az insanda görülen bir hastalık olduğunu öğrendim. İlkokul , ortaokul ve liseyi babamın görevleri nedeni ile Ağrı, Sivas, Giresun, Kayseri, İncesu, Turhal’da tamamladım. Şu an ise Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat MYO Mobilya ve Dekorasyon bölümünde okumaktayım.

SORU- İşitme engelli olmanıza rağmen normal okullarda okudunuz azimle.Bu gerçekten de çok takdir edilecek bir durum Ahmet kardeşim. Bu okullarda okurken ne gibi zorluklarla karşılaştınız ?

MELİH KALKAN- Ben işitme engelli olmama rağmen normal okullarda okumayı istedim.Bu benim bireysel tercihimdi. Sağırlar okulunda okumak istemedim. Normal okullarda okuyunca bana normal insan gibi davrandılar. Bundan dolayı da normal okullarda okumaktan hiç zorlanmadım. Ne var ki bunda ? Bu zorlukları iyi ki aşmışım .

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz Melih kardeşim? Anne ve Babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Bu azimli mücadelenizde ailenizin size destekleri neler oldu ?

MELİH KALKAN- Annem adliyeden emekli memur. Babam ise saymanlık Müdürü. Ablam Eskişehir’de Anadolu Üniversitesi İşitme Engelliler öğretmenliğinde okuyor. Benden küçük erkek kardeşim ise Ankara’da Saime Naim İlköğretim Okulunda 6. sınıfta okumakta. Ailem özellikle babam benim okumam ve gelişmem için her zaman destek olmuşlardır.

SORU- Kitap okur musunuz ? Bir işitme engelli için kitap okumak ne ifade eder?

MELİH KALKAN- Kitap okumayı sevmem. İşitme engelli ve sağlam arkadaşlarımın da çoğu benim gibi kitap okumayı hiç sevmez . Hiç okumadığımdan okumanın faydalarının neler olduğunu ne yazık ki ifade edemeyeceğim.

SORU- Melih kardeşim, Üniversite son sınıftasın ve işsizlik kaygısı yaşamakta mısın? İyi Üniversite okumuş insanlar, özellikle işitme engelliler sence daha mı iyi iş bulurlar ?

MELİH KALKAN – Okulu tamamladığım zaman iş bulamayacağım konusunda ciddi kaygılarım var. İyi Üniversite tamamlamış işitme engelliler daha iyi iş imkanına sahip olabilirler. Ben okulumu tamamladıktan sonra KPSS ye girerek bir devlet kurumunda çalışmanın yollarını arayacağım.

SORU- Bir işitme engelli olarak, işitme engelli çocuğu olan ailelere çocuklarına nasıl davranacakları konusunda önerilerde bulunur musunuz?

MELİH KALKAN- İşitme engelli çocuğu olan aileler çocuğuna anlayabilecekleri şekilde merak ettiklerini anlatmalılar. Onun anlayabileceği şekilde sabırlı davranmalılar.

SORU- Sevgili Melih Senin cochlear Implant (Biyonik Kulak) ın olduğu halde kullanmadığına şahit olmaktayız. Neden kullanmıyorsunuz cihazınızı ?

MELİH KALKAN- Ben Nucleus Esprit 3G Cochlear Implant kullanıcısıyım.2 Ağustos 2004 te Hacettepe Üniversitesi Hastanesinde Cochlear Implant ameliyatı oldum. Ameliyat sonrasında dengemi de kaybettim. Cihazımın ses seviyesini de zaman zaman hastaneye giderek ayarlattık. Ayarlattıktan kısa bir süre sonra ses seviyesi gene düşmekte. Fakat yeterli faydayı da sağlayamadığımdan cihazımı kullanamamaktayım. Ameliyat olmadan yeni bir implant cihazı verilmesini isterim. Bana böyle cihaz verilebileceğini ise hiç sanmıyorum. Cihaz takmamama rağmen dudak okumayı öğrendim. İnsanların dudaklarını okuyarak anlayabilmekteyim.

İlgine çok teşekkür ederim Melih Kardeşim.

(Melih Şu an okulundan mesun olmuş bulunmaktadır)
TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..