Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '11

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

İşkembe çorbası (tuzlama-iri kıyım)

İşkembe çorbası (tuzlama-iri kıyım)
 

tadmanız lazım


Kış aylarında benim olmazsa olmazımdır.

Eskiden, yani yaş 50 leri bulmadan evvel daha sık yapıyordum. Ama yaş gözönünde bulundurarak, malum hareketsizliklerde beraberinde.

Beyin salatası, billuriye, dil söğüş, işkembe bunlar favorilerim iken in-out durumuna düştü.

Neyse sözü uzatıp sizleri sıkmadan az evvel pişirdiğim ve afiyetle yediğim tarifimi vermek istiyorum.

Malzeme;

2 kg işkembe

4 kg su

4-5 diş sarmısak

1 kahve fincanı sirke

3 kaşık un

3 kaşık yoğurt

3 yumurta sarısı

Yapılışı:

Önce beyaz sabun ve sıcak su ile bir güzel yıkıyorsunuz. Yıkama ve durulama işlemi bittikten sonra, su ile birlikte düdüklü tencerede kaynama bırakıyorsunuz. Kaynayıp, piştikten sonra ilk suyunu döküyorsunuz. Sonra kaynar su ile işkembeleri tekrar kaynatmaya başlıyorsunuz, işkembeleri  tencereden alıp istediğiniz büyüklükte doğruyorsunuz.

Burda doğrama şekli ile isimlerini anlatmak istiyorum:

Tuzlama: İri kıyım iri doğrayarak elde ediliyor.

Damar tuzlama

Orta kıyım: Küçük parçalar halinde doğranıyor.

Bir püf noktası ilave etmek istiyorum. Pişirme(haşlama esnasında) suya bütün soğan, havuç ve patates atarsanız kokuyu daha  aza indirgeyebilirsiniz.  Doğramak  dD

Doğramak için tencereyi açtığınızda, havuç, soğan ve patatesi alabilirsiniz (görevi bitmiştir)

Doğradığınız işkembeleri tekrar tencere içine atıp ocağın altını yakın, kaynamaya devam ederken un, yoğurt ve yumurta sarısını bir güzel çırpın. Kaynayan sudan az içine ilave edip malzemeyi ılık hale getirdikten sonra çorbanın terbiyesini katabilirsiniz.

Sonra dövdüğünüz sarmısak ve sirkeyi ben çorbanın tamamına katıyorum. Üzerine zeytinyağlı pul biber yakıp ateşi kapatabilirsiniz.

Arzunuza göre yerken tekrar sarmısak ve sirke ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun efendim sevenlerine...

 

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..