Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

İşkembe çorbası

İşkembe çorbası
 

İşkembe çorbası


Hastaya çorba lazım. Ben de fena halde üst solunum yollarımı üşütmüşüm. Aldığım antibiyotik ve ağrı giderici ile ayakta durabiliyorum. Boğazlarım o kadar şişmiş ki bir tablet antibiyotiği ikiye böldüğüm halde 4 bardak su ile içebildim, boğazımda takılmış gitmiyordu.

Ben de mutfağa girip içinde faydalı her malzeme olan güçlü bir çorba yapmaya karar verdim ve bol miktarda olsun istedim. Evde pişirmek için aldığım 600 gramlık işkembe vardı, ben de onu yapmaya karar verdim. Yaptıktan sonra akşama kadar 3 tabak içtim şifa niyetine. Gerçekten çok iyi geldi bana. Yanında da bol limonlu, içine 6-7 tane kurutulmuş zeytin yaprağı ve kabuk tarçınla, karanfil koyduğum çayımı içtim.

Tüm solunum yollarımın ve ses tellerimin akşama doğru yumuşadığını ve açıldığını fark ettim bu arada bol bol da su içtim.

Enerji toplayabilmek için yaptığım işkembe çorbasının tarifini siz değerli okuyucular için veriyorum.

Malzemeler:

600 gram işkembe

3 baş sarımsak (ezilmiş)

Yarım kilo yoğurt

4 çorba kaşığı un ve tuz ( Ben deniz tuzu koyuyorum)

3 limonun suyu ve üzüm sirkesi

2 çorba kaşığı tereyağı ve 3 çorba kaşığı zeytinyağı

1 çorba kaşığı pul biber, 1 tatlı kaşığı tepeleme nane

Yapılışı:

Öncelikle büyük bir düdüklü tencerenin içine (En az 5 litrelik) işkembe ve bolca su konulur, düdüklünün buharı çıktıktan sonra altı kısılır ve üst düdüğü yan yatırılır, işkembe 50 dakika pişirilir.

Düdüklü tencereden alınan pişmiş işkembe küçük parçalara doğranır ve tekrar düdüklü tencerenin içine atılır. Ben kesinlikle tencerede pişen işkembenin biriken yağını atmıyorum. Atarsanız çorbanın özelliği gider.

Bir kabın içine 4 çorba kaşığı un konulur ve üzerine azar azar soğuk su ilave edilerek un eritilir.

Başka bir kapta da yarım kilo yoğurt bir su bardağı su ilavesi ile sulandırılır.

İçinde işkembe suyu ve doğranmış işkembe parçaları olan tencerenin içine bir miktar daha su konularak kaynatılır, Su kaynayınca içine sulandırılmış yoğurt ve su içinde eritilmiş un ve havanda ezilmiş 3 baş sarımsağın yarısı koyularak çorba kaynayıncaya kadar sürekli karıştırılır. Çorba kaynadıktan sonra ocak kısılarak 15 dakika daha çorba kaynatılır.

Ocak kapatıldıktan sonra tencerenin içine sıkılmış 2 limonun suyu konulur ve iyice karıştırılır.

Bir tavanın içine zeytinyağı ve tereyağı konularak eritilir, eriyen yağın içine pulbiber ve nane koyularak biraz daha yağ pişirilir ve tencerenin içine koyulur.

Çorba tabaklara servis ediltikten sonra geride kalan çiğ sarımsak (limon suyu içine konulmuş), limon ve sirke ile beraber servis yapılır.

Sağlıklı günler dileğiyle afiyet olsun.

Sibel Koçarslan

 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..