Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İSKİ'ciğim tazyik lütfen

İSKİ'ciğim tazyik lütfen
 

Yer : Varoş tabir edilen Gaziosmanpaşa ilçesinin en iyi ve değerli mahallesi Bağlarbaşı .

Kişiler : 9 aylık hamile eşim, doğum için şehir dışından bize gelmiş kayınvalidem, baldızım ve ben.

Son bilmem kaç yılın en sıcak günlerinin yaşandığı 2007 yılı bir Haziran Pazar sabahı .

Eşim uyanıp banyoya gidiyor terden ıslanmış yüzünü yıkamak için.

Musluktan su yerine inleme sesleri geliyor, “borudur” diyorum” merak etme “.

Son zamanlardaki kısa süreli kesintilerde olduğu gibi bilmem kaç cm lik boru patlamıştır yine ilgisiz bir yerde.

ISKI’ciğimin internet sitesine bakıyorum bir koşu, ilçemde veya beni etkileyebilecek komşu ilçelerde bir kesinti-arıza yok siteye göre .

Bazen böyle siteye girmeye layık olmayan nedenlerle kesintiler olduğunu bildiğimizden Artık ezbere bilir olduğumuz ilçemizin ISKI sini arıyoruz..

Falanca mah bir patlak boru var ama o sizi etkilemez , biz ihbarı alalım bakalım bir diyorlar .

Yetinmiyoruz İSKİ’nin ana arıza hattını arıyoruz nedir sorun diye ? Terkos gölünde elektrik kesikmiş ondan olabilirmiş , akşama gelirmiş cevabını alıyoruz .

“Yavv kardeşim diyorum, evime 10 km mesafedeki koca Alibeyköy barajı dururken Terkos tan su almam ne alaka ?”

“Cevap her yerden su alıyor olabilirsiniz” .

Daha fazla sinirlenmemek ve serinlemek için çıkıyoruz evden dışarı serin bir yerlere pikniğe İçimizde akşama suyun gelmesi umuduyla.

Akşam oluyor haliyle biraz tozlanmış olarak dönüyoruz eve . Ama oda ne musluklarda artık ses çıkaracak hava bile kalmamış sudan eser yok.

Yine bildik numaraları arıyoruz , yine “arıza yok “cevabı . Bu sefer açıklama çok kullanım var basınç düşmüştür sizin kata çıkmıyordur. Kardeşim evim 2. kat diyorum . O zaman sizin orası yüksek bir tepedir ondan diyor. Tamam bizim orası tepe biraz ama İstanbul’un yedi tepesinin arasında adı bile geçmez . Ayrıca sanki İstanbul çok düz bir yer , tek tepe biziz. İstanbul’un her yeri tepe be kardeşim . Ayrıca Kağıthane-Nurtepe deki ISKI’nin tesisi görüyorum balkondan , benden yüksekte olduğu açıkça belli .

“Peki diyorum İski’ciğim biraz basınç verseniz, tazyik yapsanız da bize çıksa su “diyorum.

“Elimizden bir şey gelmez kullanım çok , tazyik yok , gece geç saatlerde gelir” diyor yetkili .

Gece 11 olmuş saat 9 aylık hamile eşim bunalmış , terlemiş ve piknikte tozlanmış bir şekilde hala suyu bekliyor , hava da hala çok sıcak.

Eline ayaklarına yüzüne evde her ihtimale karşı depoladığımız sudan döküyorum masrafa ile . Teselli ediyorum onu “bu gece Pazar millet çamaşır bulaşık falan yıkıyordur gece 1-2 bakarız “diye.

Gece 1 – 2 -3 sonuç aynı suyun sesi yok . Su nöbetindeyiz. Düşünüyorum tüketim niye düşmüyor diye . Bulaşık , çamaşır , duş olmaz ya bu saatte . Anlaşılan millet birer havuz yaptırmış onu dolduruyor diye düşünüyorum. Ama bu semte pek yoktur havuz yaptıracak pek kimse diye düşünüyorum. .

Sabah işe gidiyorum , yanımda traş takımım , saç havlum ve şampuanım . Yolda üs geçitlere IBB pankart açmış , bulaşığı elde yıkayın bilmem ne kadar su tasarruf edinin diye.

İyide diyorum su yok olsa da tazyik yok nasıl çalışacak o makine .

Gün boyu 2 saat bir evi arıyorum son su durumu için . Su yok yine bir ara gelir gibi olmuş 15 dakika ip gibi akmış durmuş. Eşim arıyor İSKİ’ciğimi 2-3 saatde bir . Cevap aynı arıza yok basınç kullanımdan düşük olduğundan su gelmiyor .

Yahu kardeşim koca bir mahalle de su yok sen basınç yok diyorsun , azcık bası ver diye kızıyorum bende telefonda .

Akşam 10 gibi su geliyor ama parmak kalınlığında ve sadece alaturka tuvaletteki taharet musluğundan akıyor. Evdeki en işe yaramaz musluk o ve tabi en alçağı.

Altına kafanı sokamazsın , bulaşık yıkayamazsın vb. Tabi bizde boşan kova ve bidonları dolduruyoruz ancak. Eşim susuzluk , sıcak ve hamilelikten çıldırmak üzere , nerdeyse hastaneye gidelim hem serindir hem de su vardır diyi verecek.

Tekrar gece su nöbetine başlıyoruz , 1-2-3 ama suda tazyik yok hala. Dolu çamaşır ve bulaşık makineleri hazır kıta bizden gelecek su tamam çalıştır komutunu nafile bekliyor.

O zaman hayatla ilgili şu tespiti yapıyorum .

Bir şeyi az sürekli vereceğine kısa olsa adam gibi ver.

Sabaha karşı 6 da sudan umudumuzu keserek ketle de ısıttığımız su ile kovadaki suları karıştırarak banyo yapıyoruz döküne döküne.

Bugün Salı- 3 gün oldu su yok , pardon hakkını yemeyelim bazen ip gibi bazen damla damla akıyor.

ISKI bana hala aynı açıklamayı yapıyor ve bense bağırmak istiyorum

ISKI’ciğim bası ver , azcık tazyik yap basınç VER

Sonuç: 2 gün süren yoğun aramalarımız sonrası anlaşılıyorki sokağın hattında sorun var , sokağın yarısı kazılıyor ve sorun 4.gün çözülüyor.

 
Toplam blog
: 46
: 780
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Günlük hayatta karşımıza çıkan bir çok olayın bende bıraktığı etkileri sadece söylenerek deği,l yaza..