Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '13

 
Kategori
İnançlar
 

İslâm komşu için ne diyor?

İslâm komşu için ne diyor?
 

rehberliksitesi.com'dan...


“Komşu”deyince aklıma ecnebi bir düşünürün şu sözleri geldi: “Mutlu ve huzurlu olmak istiyorsan, komşunun mutlu ve huzurlu olmasını sağla”!

Bence bu ilke, “İslâm”ın “komşu” hakkındaki tavsiye ve emirleriyle örtüşüyor.

Resulullah(sav) buyurdular ki: "Cebrail aleyhisselam bana komşu hakkında o kadar aralıksız tavsiyede bulundu ki, komşuyu komşuya varis kılacak zannettim." (memurlar.net)

Ebu Hureyreanlatıyor: "Resulullah, üç defa: ‘Vallahi iman etmemiştir.’ dedi.Ashab: ‘Kim iman etmemiştir ey Allah'ın Resulü?’ dediler. Peygamber şöyle devam etti:‘Komşusu şerrinden emin olmayan kimse.”

Enes b. Malik'den rivayetle Resulullah şöyle buyurmuştur: “Kulun kalbi dosdoğru olmadıkça imanı doğru olmaz. Dili doğru olmadıkça da kalbi doğru olmaz. Komşusu şerrinden emin olmadıkça cennete giremez.”

Enes b. Malik'den rivayetle Resulullah şöyle buyurdu: “Komşusuna eziyet eden bana eziyet vermiş, bana eziyet eden de Allah'a eziyet etmiş olur. Komşusu ile harp eden benimle savaşmış, benimle savaşan da Allah'la savaşmış olur.”

Muaviye b. Hayde'den rivayet ediliyor: “Ey Allah'ın Resulü! Komşumun benim üzerimdeki hakkı nedir?” diye sordum. Peygamber şöyle buyurdu: “Hastalanırsa ziyaret edersin, ölürse cenazesine katılırsın, senden borç isterse verirsin, muhtaç duruma düşerse açığını örtersin.”  
Enes b. Malik'den rivayetle Resulullah şöyle buyurmuştur: “Yanındaki komşusu aç iken bunu bildiği halde tok olarak geceyi geçiren bana inanmış değildir.”

Komşu ile ilgili ayet: Nisa/36- Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz, Allah kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez. (mumsema.com)

x   x   x

Yukarıdaki hükümlerden benim çıkardığım sonuç; “gerçek mümin” olabilmemiz için, komşumuzun bizden tamamen “emin” ve “memnun” olması lâzım!

Yarım asrı aşan ömrümde şunu gördüm: Komşularla iyi olan, onlarla iyi geçinen insanlar muhitlerinde adeta cenneti yaşıyorlar…

Kavgalı-çatışmalı olanlarsa; eziyet, işkence, sıkıntı içinde, adeta cehennem hayatı yaşıyor…

Komşularımıza kıymet verelim, kıymetlerini bilelim…

İyi geçinelim, iyi olalım, hatalarını görmek, ispiyonlamak, hatta haklarında dedikodu etmek bir yana, mümkün olduğu kadar kusurlarını örtelim… Ola ki onlar da dünyada ve ahrette bizim kusurlarımızı örterler… Böylece, her iki cihan da bize cennet olur.

İslâm, şeksiz-şüphesiz bunu emir ve tavsiye ediyor.

x   x    x

KURTULMUŞ

Bir kez gönül yıktın ise,

Bu kıldığın namaz değil…

Erden sana nazar ola,

İçin dışın pür nur ola,

Beli kurtulmuştan ola,

Şol kişi kim gammaz değil!

Yunus EMRE

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..