Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '13

 
Kategori
İnançlar
 

İslam’ın 5 şartından 4’ü tamam da zekât üzerinde düşünmemiz gerekir

İslam’ın 5 şartından 4’ü tamam da zekât üzerinde düşünmemiz gerekir
 

Hâşâ elbette bu, zekât yok anlamında değil; ama bu konuda kafalarda ciddi soru işaretleri var. Allah’ın emirlerine Allah’ın emri olduğu için uyulur; mazereti, gerekçesi, kerameti sorgulanmaz. Lakin varsa öze ters düşen bir uygulama, düzeltilsin diyedir endişemiz.

Dinin gerçekten muhtaç olanlara yardım edilmesi emrine dinin dışındakiler de dâhil kimsenin itirazı olamaz. Ancak zekâtla ilgili gördüğümüz, duyduğumuz, bildiğimiz uygulamada yardım emredilmekle kalınmıyor, yapılacak yardımın miktarı da belirtiliyor: “ yılda malının kırkta birini vereceksin” Yani %2,5’unu. Yılda 1 milyar dolar kazanan insan olabilir. Bu durumda 25 milyon dolarını zekât olarak dağıtması gerekir. Bütün Müslümanların zekât emrine uyduğunu düşünelim. Varlıkları toplamı (1,5 milyar Müslüman dikkate alındığında) 50 trilyon dolar olabilir ki bunun zekât payı 1.250 trilyon dolar.

Biz elbette ki Allah’ın emirlerine şeksiz şüphesiz uyacağız. Zekâtı ihtiyacı olmayana veriyor muyuz? Hayır. Şimdi burada 1.250 trilyon dolar yardıma ihtiyacı olan fakirimiz olacak. O vakit yoksulluk ne yaparsak yapalım dünyanın kaderi gibi görünüyor. Baksanıza Allahü Teala yoksullara dev bir bütçe ayırmış. Ama hâşâ çalışarak kazanmak İslam’ın şartları arasında yok. Sırtüstü yatabilir ondan bundan yardım dilenebiliriz. Dilenmeye de gerek yok, mecbur verecekler; çünkü Müslümanların kazancının kırkta biri bize ayrılmış.

Ayetler, hele de İslam’ın şartları hiç tartışılamaz. Kafamıza uysun uymasın yerine getirmek zorundayız. Yoksa Allah göstermesin dinden çıkarız. Bizimkisi tartışma değil, bilerek inanmak. Neyin ne olduğunu bilerek inanacaksınız. Zekât bu. Size ters gelebilir; ama demek ki yaratana doğru geliyor.

İslam’ın zekât şartına dayanarak Müslümanlar kendi kafalarından bir yardım kültürü oluşturmuşlar. Malının kırkta birini ver otur kardeşim, dünyanın asalaklarını sen mi besleyeceksin. Düşünebiliyor musunuz, insanlara yardım etmek Müslüman olmanın şartı. E 1,5 milyar da Müslüman var. Hepsi bu şartı yerine getirmek istediğinde 100 milyon insan bedava yaşar. 100 milyon insanın çalışmadan, sırt üstü yatarak bedava yaşamasını vesile kılan bir emirde yüce Allah’ın ne gibi bir hikmeti olabilir.

Allahü Teala bilmiyor muydu ben kullarıma birbirinize yardım edin dersem tamam bir kısmı yardım edecek ama uyanıklar da yardım bekleyecek. Bugün İslam coğrafyasından petrolü ve haccı kaldırın onlarca Somali ortaya çıkar.Tamam, çoğunun toprakları verimli değil ama olsa bile insanlarının tembel olduğu ve bunun da dinin zekat emrinden kaynaklandığı düşünülüyor maalesef.

Yani bugün Allahtan zekât emri layıkıyla yerine getirilmiyor. Bütün Müslümanlar bu emri uygulasa milyarlarca dolar zekât ve tabii ki bunu paylaşmak için milyonlarca asalak türerdi. Ben zekât emrinin sanıldığı gibi fakirler değil de aciz ve hastalarla, zorda kalanlarla ilgili olduğunu düşünüyorum. Yoksa adam çalışmaz, sırtüstü yatar, al sana fakir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..