Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Islanmak için geceye çıkmalı

Islanmak için geceye çıkmalı
 

Hiçbir vapur arıza yapmadı hayatımda!


Doğumun kendisi mi çok karışık yoksa ölümün mü? Arada yaşamın ta kendisi mi çok karmaşık?

Tren arıza yaptı sabah sabah!

Arızalı trenin içinde, iki istasyon arasında düşünüyorum...Elimdeki kitabı koydum çantama...Uzaktaki, çoook uzaktaki ağaca baka baka kuruyorum...

O gün onu o saatler arasında takip etmiştim.

Cuma günü, iş arasında, o saatlerde nerelere gidip ne ediyor diye çok merak ediyordum. Merakımı giderdim o cuma, gidermiştim.

Uzun uzun yürümüştü, hepsi bu!

Benim gördüğüm bu idi. Sağdan soldan, biraz yakından, az yakından baktığımda dua eder gibi gördüm onu görmesine ama, inanmadım.

O dua nedir bilmez kiiii!...

Bir başka perşembede sahil bir başka güzeldi, birbirini seven iki insanın kalbinde. Havuzlu bahçede denize yakın oturmuşlardı. Bir aşık limonlu soda içti, güldü denize hep; bir aşık çay içti, güldü hep ağaca.

Bir başka perşembe güneşiydi onları aydınlatan.

Bir cuma gecesi mayıs yağmuru yağıyordu. Bir can dost yanındaydı. Bir can otobüs içi yolda. İkisi de ıslanmak istiyordu. Islanmak için geceye çıkmalıydı, gecenin kollarına bırakmalıydı bedeni...

Arızalı trenden indirdiler beni zorla.

Meğersem herkes inmiş trenden. Bir ben kalmışım gitmem, gidemem diyen trende, ayakta. Ayakta kendi kendime gülüp oynarken bulmuşlar beni. Çok mutluyummmm, diyormuşum.

1. Not: Yazının ritmini bozmamak için bu birinci notu es geçmek istedim ama vapur bırakmadı, ben de onun hatrına yazdım ilk notu.

2. Not:

Benim bindiğim
hiçbir vapur
arıza yapmadı,
hep gitti
doğumdan ölüme,
tren gibi naz etmedi,
yaşamda,
o bildiğimiz
hayatta,
arıza çıkarmadı.

3. Not: Buralarda bir yerlerde bir not daha olacaktı ama....

Ş.Y.





 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..