Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

İşletmelerde İnsan Faktörü

İşletmelerde İnsan Faktörü
 

İşletmelerde İnsan Faktörü


İnsan başlangıçta yanlızca felsefe ile başlayan ve zaman içinde yüzlerce bilim dalında yüzlerce farklı özelligi ayrıntılı araştırılan ve gelecekte binlerce farklı acıdan ele alınacak bir ana madde konusu. İlk şu cümleyle yola başlayalım '' Herşeyden Bir Şeyi, Bir Şeyden Herşeyi Bilmeli İnsan'' bu çok sevdiğim bir sözdür çünkü çok bir konuda uzmanlaşan biri hayata yanlız bir pencereden bakar heryerde her olayda bu böyledir yanlız bir konuda sohbet etmek ya da yanlız bir yönü ile yargılamak karar vermek sıkıcı ve yanlış bir düşünce biçimidir.

İşletmede insan faktörü, bir işletmenin var olmasını, ayakta kalmasını, başarısını, başarısızlıgını vs. kısacası nefes almasını bu faktöre borçludur. İşletmeciler gunumuzde bu faktörü çok daha detaylı ele alıyor almalı da. Çünkü; bir işletmeci ne kadar büyük yatırım yaparsa yapsın, ya da ne kadar yeni bir ürün sunarsa sunsun ya da ne kadar ucuz yapsa da o urun o hızmet bir ekip tarafından hazırlanıyor özellikle hizmet sektörü günümüzde restaurant bir ihtiyaçtan çok hizmet sektörüne dönmüştür. Bir kaç örnek vereyim;

Bir restaurant'ta kapıdan girerken sizi karşılayan kişi eğer işini severek yapıyor ve sizi samimi bir şekilde karşılıyor ise o restaurant sizin için alternatifleri arasında öncelikli bir konuma gelmiştir.

Bir masaya oturdunuz garsonunuz işini severek yapıyor ve sizinle ne kadar yakından ilgileniyor ise o restaurant sizin için alternatifleri arasında +1 puan daha almıştır.

Yemek sipariş ettiniz mutfakta aşçı o yemeğe özendi sunumunu itinalı yaptı ve bu bılınır hıssedilir tabağa konuluşundan bile farkedilir sıcaktır vs. orası bir + puandaha almıştır  çıktınız valeden aracınızı beklıyorsunuz vale arkadaş agırdan aldı aracı gec getırdı bu size bir - puan kaybettirir.

Bunlar görünen yüzlerdi daha arkalarda yöneticinin ters günü geldi mutfak şefine fırca attı, mutfak şefi aşçılara fırca attı aşçılar çalışma isteği kalmadı geç verdi garson yemeği sormaya geldi aşçı garsonla takıştı garson asabı bı sekılde masaya gıttı yemeği servis etti.

Yukardakı olayda cok bilimkurgu gibi dursa da aslında olay budur kötü enerji geçicidir her işletme bir piramittir bu kötü enerji piramitin neresinde başlarsa başlasın yayılır ve bir işletmeci en begenılen yemegı en rahat ortamı hazırlamış olsada o musterı alternatifleri aramaya başlar

Daha sonra cok daha detaylı anlatacağım kısaca toplamak istiyorum. İşletmede insan faktörü 1. derece önem arz eden bir konudur. Çalışanların seçimi doğru yerlere yerleştirilmesi stres yönetimi eğitimi hepsi yakından takip edilmeli ve düzeltilmelidir. Çalışanın mutlu ve rahat bır sekılde calısması işletmenın eksiklerinin giderilmesi sorunlarının dınlenmesı vaadlerin gerçekleştirilmesi motivasyonu arttıran ve işletmenin temelini sağlamlaştıran önemli unsurlardandır.

BİR SONRAKİ KONUMUZ : EN İYİSİ OLMAK  

 
Toplam blog
: 4
: 875
Kayıt tarihi
: 02.08.13
 
 

Namık Kemal Üniversitesi Muhasebe Bölümü Mezunu Eğitimime Maliye Bölümü olarak dışardan devam..