Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '17

 
Kategori
Reklam
 

İşletmenizi Sosyal Medyaya Açmanın Vakti Geldi

İşletmenizi Sosyal Medyaya Açmanın Vakti Geldi
 

İşletmeler özellikle küçük ve orta boydaki işletmeler için sosyal medya kullanımının önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır. TV, radyo, gazete gibi mecralara kıyasla bedava denebilecek maliyetlerle reklam verme ve bu reklamları hedef kitlenize yönelik verebilme olanağı, müşteriye direkt dokunma alanı olması, ürünleriniz ve hizmetleriniz için en iyi tanıtım ortamı olması gibi bir çok avantajdan dolayı sosyal medya olmazsa olmazlardan biri olmuştur.

İşletmeler ürün ve hizmetlerini sosyal medyada tanıtabilmek için farklı sosyal medya mecralarında yer alabilirler. Kullanıcıların çoğunlukla kullandığı ve her işletmenin en az tercih etmesi gereken sosyal medya mecraları şunlardır;

Blog: İşletmenizi, ürün ve hizmetlerinizi tanıtan bir web sayfanız olsa, hatta e-ticaret yapan bir firma da olsanız mutlaka www.firma.com/blog adresi şeklinde bir blog sayfanız olsun. Bu sizi Google gözünde daha değerli kılar. İnsanlara sadece bir şeyler satmaya kalkan değil aynı zamanda onlara bilgi veren bir işletme olduğunuzu sayarak arama sonuçlarında daha önlerde çıkarsınız. Böylelikle hem SEO denen arama motoru optimizasyonuna katkı sağlar hem de sadık bir takipçi kitlesi oluşturarak ürün ve hizmetlerinizi almaya hazır bir kitle edinirsiniz.

Facebook sayfası: İşletmenize ait bir Facebook sayfası aslında web sitenizden daha önemlidir. Çünkü Google arama sonuçlarında insanlar işletmenizin web sitesine ulaşamayabilir fakat Facebook sonuçları ilk sayfada çıkacağından size ulaşmaları daha kolaydır. Bunun yanında işletmeniz, ürün ve hizmetleriniz hakkında Facebook kullanıcılarının yaptığı yorumlar yeni müşteri kazanmanıza yol açar. Ayrıca Facebook’ta çok uygun maliyetlerle reklam vermeniz ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize ulaştıracaktır. Bugün sadece Facebook üzerinden satış yapan işletmeler görüyoruz. Örneğin organik köy yumurtası satan bir firma sadece işletmesinin bulunduğu ilçedeki kullanıcıları hedef alarak reklam vermekte ve onlardan telefon veya whatsapp aracılığı ile gelen siparişleri kapıya kadar teslim etmekte. Buna benzer birçok Facebook iş modeli oluşturulabilir. Aynı zamanda müşterileriniz Facebook sayfanıza mesaj atarak daha hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde destek alabilir.

Twitter hesabı:Facebook’tan sonra en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri de Twitter’dır. Alternatif sosyal medya mecrası oluşturmak adına işletmenizin bir Twitter hesabı olmalıdır. Facebook kullanmayan ama Twitter kullanan biri size bu kanaldan rahatlıkla ulaşacaktır. Facebook gibi Twitter’da da uygun maliyetlerle reklam vererek hedef kitlenize ulaşmanız mümkündür. Yine Facebook’ta bir işletme sayfası açmanın getirdiği bir çok avantaj Twitter için de geçerlidir.

Instagram hesabı:Son yılların en popüler sosyal medya kanallarından biri de Instagram’dır. Hatta Facebook, Twitter hesabı olmayıp Instagram kullanan bir çok insan vardır. Instagram özellikle, tekstil , takı, saat vb. ürünler satmak için çok ideal bir platformdur. Instagram sık aralıklarla yenilenen bir özelliği ile takipçilerini kendine bağlamayı başarmıştır.

Youtube kanalı:Her işletme için zorunlu olmasa da bir Youtube kanalı işletmenizi tanımak isteyen müşterilere daha fazla anlatan bir mecra olacaktır. Örneğin bir restoran profesyonel şekilde işletmesini anlatan bir video hazırlayıp bunu Youtube kanalında paylaştığında restoranın ortamını görmek isteyen müşteriler açısından daha başarılı bir tanıtım olacaktır.

Tüm bu sosyal medya platformlarında hesap açma ve yönetme işlerini kendiniz yapabileceğiniz gibi tam veya yarı zamanlı bir sosyal medya uzmanı çalıştırabilir ya da bu konuda profesyonel destek alabileceğiniz bir ajansla çalışabilirsiniz.


 

 
Toplam blog
: 5
: 1254
Kayıt tarihi
: 18.06.17
 
 

1993 yılında Beykoz'da doğdu. Kocaeli Üniversitesi Radyo TV Sinema lisans programından mezun oldu..