Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '11

 
Kategori
Siyaset
 

İsli Ayna Türkiyeye dönün ha!

İsli Ayna Türkiyeye dönün ha!
 

Sevsinler senin romantik sözlerini.


Başbakanımız Almanya da hikmet dolu nutuklar atıyor "Avrupa da yaşayan sanatçılar yazarlar Türkiye ye dönün" çağırısı yapıyor. Sevsinler senin romantik sözlerini. İnanın o toplantıda ben de izleyici olsaydım yaşıma başıma bakmaz ortalığa haykırır "İsli ayna Türkiyene mi bizi çağırıyorsun "der, sonrada korumalarının pençesinde dışarı atılırdım. 

Almanya da yıllarca yaşamış bir düşünür çevreci yazarım, bence çevre en önemli konu. Ben oradayken şehrin valisi benimle toplantılar yapar Türk işçilerinin sorunlarını konuşurduk. Kültürel geceler düzenlediğimizde şehir idaresi bizlere kendi kültürleri olmadığı halde en güzel ortamlı mekanları tahsis eder , yerel gazeteler bizden bahseder radyolar bizlerle röportajlar yapardı. Sonra ben bunları güzel ülkemde neden yapmıyorum hayaliyle kalktım Türkiye ye döndüm. Daha hava alanının çıkışında beni soydular. Özveri ile yazdığım doğa koruma bazlı romanlarımı Türkiye devlet kütüphanelerine parasız dağıtılsın diye Ankaraya defalarca başvurdum. Örnek gönderin dediler. Başbakanlarının "en az üç çocuk yapın" teorisine karşı çıkan bir havada yazıldığı için olmalı kitaplarımı yok ettiler. Telefonlar ettiğim de bize böyle bir şey gelmedi dediler. Kültür Bakanına kitabımı bizzat verdim. İlgileneceğim diye söz verdi. O sözü toz oldu gitti. TRT ye Türkiyenin ilk çevre koruma bazlı filmini yapmak için başvurdum Biz sadece kendi yapımcılarımızın senaryosunu yaparız dediler. Medyaya başvurdum biz sadece bize çok para getirecek dizilerle ilgileniyoruz dediler. TSK bankasının çevre sitesinde güzel çevre koruma videolarımın da yayınlanmasını istedim onların ne olduğuna bakmaya bile tenezzül etmediler. İşte böyle bir Türkiye ye kalkmış pirimiz yeni yazarlar çağırıyor .Senin sözlerin güzel ama ekibin ne alemde? O toz pembe gösterdiğin Türkiyen nerede arıyorum hala bulamadım. 

Türkiyenin ortamı hele çevreci bir yazar olursanız sizi yer bitirir mum gibi eritir. Çünki bu ülkede çevreci bir yazar boş lakırtıcı demektir. O boş lakırtıcı yazar da Türkiyenin isli aynasına kendisini görmek için baktığında isten başka şey göremez.. 

Yazar çizer sanatçı kardeşim dönme Türkiye ye. Almanya da isen orada kal. Duvarlarda ki "Scheiss Türken raus" b..k Türkler defolun" yazılarını okuyarak yaşamını devam ettir. Çünki Türkiye ye dönersen daha çok acı çekersin. Burada sadece kendileri ve yandaşları havuza girer. Orada hiç olmazsa makamlarda hastanelerde elini sıkar insanca dinlerler. Burada da adamı karşılarında ya emir eri gibi diker , ya da iyi niyetliysen nereye gitsen cüzdanının içindekileri vantuzla çekerler! Ama adamın varsa seni çakır dikeni de olsan bahçenin ortasına nadide gül fidanı diye dikerler.! İlla bu bahçeye gelmek istiyorsan gel kardeşim, gel de kendin gör. 

Bu bloğu çevre sorunları ve halk uyurken daha doğrusu uyutulurken bir avuç dolusu aydın kişi okuyacak. O kadar. Okuyanlar sağolsun! Ama ben onlara hitap etmek istemedim, onlar zaten bilinçli. Halkımı çevre ve doğa koruma açısında aydınlatma idealindeydim. Ancak tozpembeciler bana hiç yardımcı olmadılar , bu yolda üstelik engel de oldular, bunu bilsinler ve kimseye de Türkiyeyi tozpembe göstermesinler.... 

Akın Tekin 

Sosyolog Çevreci Yazar 

www.akintekin.com 

 
Toplam blog
: 37
: 478
Kayıt tarihi
: 10.02.09
 
 

09.06.1944 Gürün doğumluyum. İst. Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji mezunuyum. Uzun yılla..