Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '12

 
Kategori
Kitap
 

İsmail Hakkı’dan Gelincik çiçeğimsin

İsmail Hakkı’dan Gelincik çiçeğimsin
 

Şiirin, düzyazıdan ayrıldığı nokta şudur:

Az sözcükle çok şey söylemek...”  Voltaıre

Şiir dinletilerinde tanıdım.Geçtiğimiz günlerde Sirkeci Aden oteli’nde düzenlenen kitap imzalama etkinliğinde yer yer deklanşöre basan ve kimi zaman yanımıza gelerek söyleştiğimiz    İsmail Hakkı Bağdat, Gelincik Çiçeğimsin adlı şiir kitabını imzalayarak bana uzattı.

Gelincik Çiçeğimsin, Albenili kapak içinde (11) formalık şiir kitabı… Karaman ilimizden olup İstanbul’da yaşamını sürdüren şair, kimi derneklerde ve sosyal etkinliklerde yer almaktadır. Etkilendiği olaylardan duygulanmalarını ve yaşadıklarından esenlendiklerini şiirleştirerek Gelincik Çiçeğimsin adını koyduğu kitabında toplamıştır. Yapıtta değişik temalı şiirler mevcuttur.

Yazıyorum, diyenin sermayesi kâğıdı ile kalemidir. Kendisine başarılar ve yaşamında esenlikler dilerken aşağıdaki özgün şiirini okurlarımla paylaşıyorum:

 

Gözleri renkli çok güzel kadın

Trakya’nın bir yerinden gelmişti
Gözleri renkli, çok güzel kadın
Bakışları yüreğimi delmişti
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Gülüşüyle gezimiz çok şenlendi
Şiirleri çay tadında bir demdi
Şen şakrak hali bir huzur verdi
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Gördüm onu benim ilhamım arttı
Güzelliğine kimler sayısız baktı
Bu güzellik bilmem kaç yürek yaktı
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Fazla cilveliydi, birazda ürkek
Yüzünde güller açmıştı renk, renk
Vücutta güzellik, sesinde ahenk
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Oda farkındaydı güzelliğinin
Çok güzel giyinip, bezendiğinin
Benim yüreğimi kazandığının
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Gece sıfır, dörtte bunları yazdım
Ona açılmadım kendime kızdım
Farkında değildim belki de üzdüm
Gözleri renkli, çok güzel kadın

Yazdım onu tariflere sığmaz ki
Söylüyorum benim gibisini bulmaz ki
Sev desem Bağdatlıyı sevmez ki
Gözleri renkli, çok güzel kadın.


              27. 05. 2011
       İsmail Hakkı BAĞDAT
 

                         * 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..