Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '07

 
Kategori
Müzik
 

İsmet Nedim

Vefasız bir toplum, vefasız insanlardan oluşur. Bizde son yıllarda vefasız bir toplum olup çıktık. Sebeplerini analize ne benim cesaretim nede bilgim var. Bazı şarkılar sizi bir başka etkiler bilirsiniz. Bazı insanların hayatları da sizi bir başka etkiler bunuda bilirsiniz. Ben hep Ergüder Yoldaşın hayata ve topluma küsüp kendini soyutlaştırmasına bir anlam verememişimdir. Sanatının zirvesindeki bir insan nasıl ve hangi amaçla bunları elinin tersi ile itip inzivaya çekilir. Kendi sanatçı duyarlılığı içinde makul bir açıklaması vardır, biliyorum. Eğer sanatçıların davranışlarını çözebilseydik zaten onların büyüklüğü ortada olmazdı. Kaçımız buna cesaret edebiliriz.

Ben yapabileceğimi sanmıyorum. Sizde yapamazdınız her halde. Bu verdiğim en göz önünde olan bir örnek. Hemde bizim topluma özgü bir olayda değil. Her toplumda bu tür olaylara rastlıyoruz. Birde yine mesleğinin zirvesinde birden kaybolan insanlar var. Bunlar ateş böceği gibidirler. Başkalarının yolunu aydınlatırlar ama kendi yoları unutulmaya ve tabiri caizse sefalete gider. Yıllar boyu çabala uğraş unutulmaz besteler yap. Bunu plak yapıp, kasete okuyanlar para kazansın bestekârı beni af edin “hava” alsın. Tam bizim ülkemize uygun bir durum. “Arım balım peteğim” şarkısını hepimiz biliriz. Peki, kaçımız bestekârını tanıyoruz. Türk müziğine bırakın batı sazlarını. Doğu sazlarını ilk katıp sentez yapan bir insan... Yıllar önce gazetelerde sefalet yakın bir durumda olduğunu okuyup çok üzülmüştüm. Geçenlerde bir radyoda bu şarkısını dinlerken aklıma düştü. Sağsa Allah uzun ömürler versin. Bizleri afet İsmet Nedim... Ama maalesef vefasız bir toplum olarak yetiştik ve öyle yaşıyoruz. “Agora Meyhanesini” rakı içerken anımsarız ama senin adını hiç anmayız.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..