Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

İsminin başına T.C. koymak

İsteyen koyar istemeyen koymaz.  Ama şunu reddederim; koyanlar daha milliyetçi, daha vatansever, vatan konusunda daha hassas, da, koymayanlar daha az vatansever, daha az milliyetçi, vatan millet konusunda daha az hassas. Kim kime neyi göstermeye veya ispatlamaya çalışıyor.

Çok samimi söylüyorum, yalanım varsa şurdan şuraya gitmek nasip olmasın. Küçücük çocuktum, mahalle aralarında gezerken bazı binaların kapısında yazılı levhalar görür ve sinir olurdum.. Levhalarda şöyle yazardı : “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Bilmem Ne Biçki Dikiş Kursu” veya T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Bilmem Ne Dersanesi” ve bunun gibi. Şimdi bizim mahallede ve bir çok mahallede Sağlık Ocakları (Aile Hekimliği Merkezleri) var. Dikkat etmedim ama ihtimal onlarda da yazıyordur, mesela T.C. Suadiye Mahallesi Sağlık Ocağı. Veya Muhtarlık tabelalarının üstünde, “T.C. Suadiye Mahallesi Muhtarlığı” gibi gibi… Şimdi bu güzel mi Allah Aşkına. Kime, neyi  ispat etmeye çalışıyoruz.  Biz bir devletiz, biz bir cumhuriyetiz, bunu bilmeyen mi var yoksa bunu inkar eden mi var. Ne ile övünüyoruz, devlet olmakla mı, cumhuriyet olmakla mı, başka övünecek bir şeyimiz yok mu bizim? Haaa pardon unuttum, yoksa Türklükle mi övünüyoruz. Türklükle övünelim tabii, ben de Türklüğümle övünüyorum, ama bunun yolu her tabeladaki her dairenin isminin başına T.C. koymak mıdır? Bu da yetmedi, şimdi herkes isminin başına T.C. koymaya başladı, sanki isminin bir parçası gibi. Hani birisiyle tanıştığınızda, “memnum oldum ben Adnan İnal” dersiniz ya, şimdi  “memnun oldum ben T.C. Adnan İnal” mı diyeceğiz?

Dünyada, o çok özendiğimiz batı dünyasının en gelişmiş ülkeleri nasıl yapıyor, onalara biraz baksak ya.. Mesela  Amerika’da, Fransa’da, Almanya’da, örneğin ABD Cumhuriyeti, Sağlık Bakanlığı, Manhattan Sağlık Ocağı (öyle ya onlar da Cumhuriyet, Kongo da Cumhuriyet, Nijerya da Cumhuriyet, dünyada  Cumhuriyet olmayan devlet mi kaldı)  mı yazıyor. Veya ABD Cumhuriyeti Bank of Amerika , veya Fransa Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı Paris Merkez Hastahanesi vs.  Çok özür dilerim ama bunlar biraz komik kaçmıyor mu?

Türkiye Cumhuriyeti, her hastahanenin isminin başına T.C. yazmakla mı güçlenecek veya Ziraat Bankasının isminin başına T.C. yazmakla mı güçlenecek ve dünyada daha saygın bir yer edinecek. Yunanistan’da da devlet bankaları var, onların isminin başında Yunanistan Cumhuriyeti mi yaziyor?

İsteyen yazsın, tabikii yazabilir, kendini böyle daha iyi hissediyorsa yazsın ama zannetmesin ki yazmayanlar kendileri kadar milliyetçi değil, kendileri kadar vatansever değil  veya  vatan millet söz konusu olduğunda kendileri  kadar hassas değil. Türklüğü, milliyetçiliği, vatanseverliği, vatanı korumayı hatta kollamayı hiç himse kendi inhisarı altına almaya kalkmasın, buna ihtiyaç yok.

 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..