Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

ISO (standart)

ISO (standart)
 

Standart Kalite

ISO(International Organization for Standardization), Uluslararası Standartlar Teşkilâtı,

Uluslararası Elektroteknik Komisyonu'nun çalışma sahasına giren elektrik ve elektronik mühendisliği konuları dışında, bütün teknik ve teknik dışı dallardaki standartların belirlenmesi çalışmalarını yürütmek gayesiyle 1946'da Cenevre'de kurulan uluslararası teşkilât.

Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9000 belgesi alan turizmcilerden biriyim ben.

Bunu söylemek hep hoşuma gitmiştir.

Bir çok yönetici birlikte böyle bir seminere katılmıştık.

Ciddi, yorucu ve eğitici olan bir semirden sonra, benim gibi işini ciddiye alanlar, çok çalışanlar bu sisteme önem verenler belgelerini de almışlardı.

Hatırlıyorum o zamanlar bizim gurupta herkes başırılı olmuştu…

Bizim gurup oldukça ciddi yaklaşmıştı bu konuya.

Birkaç komik olayımız olmuştu.

O zamanlar kalabalık yerlerde sigara içme yasağı henüz konulmamıştı.

Çok sevdiğim bir zamanlar benim genel müdürüm olan (ben o zamanlar genel müdür yardımcısı idim) İsmail Hakkı Yılmaz Beyle birkaç genel müdür arkadaşımız sigara içmek istemişlerdi de hocamız kabul etmemişti.

Kıymetli dostum İsmail Hakkı Yılmaz ve arkadaşları hocanın isteğine itiraz etmemişlerdi. Her arada sigaralarını yaktıklarında başımız tuttu demişlerdi.

Sigara o zamanlar kısa aralıklarla içiliyordu.

İyiki bu yasaklar geldi…

Sevgili Genel Müdürümün sigarayı bırakıp bırakmadığını bilmiyorum. İnşallah bırakmıştır temennisi ile yazıma devam ediyorum…

ISO 9000 çok eğitici bir seminerdi.

Kaliteli Sistemi öğretiyordu.

Sistem o kadar önemli ki. Hemde her konuda sistem. Size alışkanlık yaratıyor. Siz alıştıklarınızla farkında olmadan zamanı yararlı olarak kullanarak, eksikleri hemen fark ederek, daha az hatayla daha çok çalışabiliyorsunuz.

Bir yerde; ilk başta yapılacak olayın sistem olduğunu öğreniyorsunuz.

Kurulmuş sistemlerin saat gibi işlediğini fark ediyorsunuz.

Sistemi oturtana kadar ki zorlu süreçten sonra bir çok konuda başarıyı daha az yorularak, daha sistematik olarak elde ediyorsunuz.

ISO 9000’den sonra daha önce bana zor gelen bir çok şeyin oldukça kolay olduğunu fark etmiştim.

Bu sistem yaptığımız işimize de kalite (nitelik)getirmişti.

Biz o zamanlar, bünyesinde bir çok tatil köyü ve beş yıldızlı tesisler bulunan kuruluşa çok başarılı olarak hizmet etmiştik…

Sizlere biraz da resmi anlatımı ile ISO’yu aktarmak istiyorum…

Uluslararası Standartlar Teşkilâtına üye ülkelerin sayısı 162'dir. Teşkilât üyesi olan millî birimler kendi ülkelerinde standartlar konusunda en yetkili kuruluşlardır.

Her ülke teşkilatta yetkili bir organ tarafından temsil edilir.

Standartlaştırma, ölçme, adlandırma ve yabancı adları çeşitli dillere çevirmeyle, makinelerin, deney idarecilerinin, aletlerin, işlemlerin, yüzeylerin, malzemelerin ve parçaların taşıması gereken özelliklerin ve bu özelliklerin arz edilme biçiminin tespiti gibi konular Uluslararası Standartlar Teşkilatının faaliyet sahasına girer…

Bu teşkilat talep üzerine özel bir ilmi standart konusunu çözüme bağlamak üzere uluslararası teknik komiteler kurarak bu komitelerin çalışmalarının neticelerini Uluslararası Standart (IS) olarak yayımlar.

Teknolojik ihtiyaçlardan dolayı ISO standartları, her beş yılda bir gözden geçirilir ve gerekli değişiklikler yapılır.

Uluslararası mal ve hizmet değişimini hızlandırmak,

Entellektüel, bilimsel, teknolojik ve ekonomik faaliyetler alanında işbirliğini geliştirmektir.

Hepinize kaliteli günler diliyorum…

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....