Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

ISO 14001 çevre yönetim sistemi

ISO 14001 çevre yönetim sistemi
 

Kalite yönetim sistemleri aslında fabrikaların yönetim alışkanlıklarını tamamen değiştirmek ve yönetime kılavuzluk etmek için vardır. Yani kalite sistemleri işletmelerde işleri zorlaştırmak değil, kolaylaştırmak için kurulmuştur. ISO 14001 dediğimiz Çevre Yönetim Sistemi de entegre yönetim sistemlerinden biridir aslında. Kısaca işletmenin çevresiyle ilgili ürün, faaliyet ve hizmetlerinin çevre boyutlarının ve etkilerinin belirlenerek sürekli iyileştirme ile düzenlenmesini sağlar.

Ancak teoride çok güzel olan şeyler ise uygulamaya geldiğinde hep problemlidir. Örneğin işletme içinde Çevre Yönetim Sistemi sorumluluğu sadece Kalite birimlerininmiş gibi görülür. Ne yönetimi bu işin içine tam olarak sokabilirsiniz, ne de çalışanları. Belge alınıncaya kadar yönetim gönüllü olarak, çalışanlarsa zorunlu olarak katılırmış gibi görünür. Belgeden sonra ise araki bulasın.

Mevzuatlar, yönetmelikler ve yasal yükümlülüklerse sanki Türkiye çok düzenli bir Avrupa ülkesiymiş gibi yazılmıştır da, ancak ne baca gazı analizi yapmaya bölgenizde onaylı bir firma bulunur ne de tehlikeli atıklarınızı bertaraf edecek tesisler.

Neyse boşverin siz bunların bakın keyfinize, sürün güneş yağlarınızı tatilin keyfini çıkarın.

 
Toplam blog
: 7
: 1273
Kayıt tarihi
: 19.08.06
 
 

Eskişehir'deyim.  Makinalardan nefret eden bir makina mühendisiyim :) ..