Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ispanaklı krep

Ispanaklı krep
 

Bahar sebzeleri, yaz sebzeleri manavlarda çoktan yerini almış. Canlılıklarıyla, parlak renkleriyle insanın içini ısıtıyorlar adeta. Ispanakta , garibim yeşil rengine rağmen bir köşede öyle boynunu bükmüş bekliyor. Hani diğer sebzelerin cazibesine kapılmayıp, ona gerçek değerini verecek biri mutlaka çıkar diye hayatta kalmaktan ve hayat vermekten ümidini kesmemiş hala. Manavda görünce dayanamadım onun bu ; hem mahzun hem de ümitvar haline. İçim elvermedi bir kısmını alıpta , bir kısmını manav tezgahında bırakmaya. Ne kadar ıspanak varsa alıverdim hemen. Her ne kadar yapacağım krep için lazım olandan fazla olsalarda eve gelince hepsini ayıklayıp temizledim. Kullanacağım kadarını ayırıp, gerisini dondurucuya kaoydum.

Ispanaklı Krep

İç malzeme
Ispanak
1 soğan
Karabiber
Tuz
1 Kahve fincanı rendelenmiş kaşar peyniri
1 kahve fincanı sıvı yağ

Soğanı doğrayıp, sıvı yağda soteleyelim. Ispanakları ilave edelim. Tuz, karabiber katalım. Altını kapatalım. Kaşarı ilave edip karıştıralım.

Krep
2, 5 su bardağı süt
2 Yumurta
1, 5 su bardağı un
Bir çimdik tuz

Bir kapta malzemeleri el blendırıyla çırpalım. 10 dakika dinlensin. Krep tavasını ısıtıp , hazırladığımız malzemeden bir kepçe döküp altlı, üstlü kızartalım. Hazırladığımız krepleri üst üste yığalım. Biraz dinlensinler. Kreplerin içine ıspanaklı malzemeden koyup, saralım. Fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine beşemal sos dökelim veya daha pratik olsun isterseniz sadece rendelenmiş kaşar serpiştirelim. Sıcak sıcak servis yapalım.
 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..