Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Ispanaklı krep

Ispanaklı krep
 

Genelde hafta sonu pazar günü değişik değişik krepler yapıyorum hem yapılışı kolay uzun zaman almıyor, eşim ve çocuklar çok seviyor, ben de severek yapıyorum pek yiyemiyorum, kilo almak istemiyorum. Kendimle barışık kendimi seven biriyim, fakat kilo deyince çıldırıyorum dayanamıyorum hemen diyet yapıyorum 55 kiloyum Allah 'tan boyum var da kurtarıyorum :)) Ispanaklı Krep tarifini yazayım hadi afiyet olsun hepinize...

MALZEMELER
Krep malzemesi :

4 çorba kaşığı un,
1 su bardağı süt,
2 adet yumurta ,

Sos malzemesi:

1 kg süt,
2 çorba kaşığı un,
1 çorba kaşığı tereyağ ,
1 çay kaşığı tuz,

İç malzemesi :

1 adet soğan,
1/2 kg ıspanak,
200 gr beyaz peynir ,
1 çorba kaşığı tereyağ ,
1/2 su bardağı kaşar peyniri rendesi .

HAZIRLANIŞI
Süt, un ve yumurtayı kanştırıp krep hamurunu hazırlayın. Bir teflon tavayı çok az yağlayıp, kızdırın. Krep hamurundan biraz döküp, tavayı hareket ettirin, sallayarak yayın, her iki tarafını da kızartın. Bu şekilde yaklaşık 5-6 adet krep elde edin. Bir tencerede sos için, yağda un kavurup, süt ve tuz ilave edin, koyulaştığına ateşten alın. Soğanla ıspanağı kavurup, beyaz peynir ilave ederek bir harç hazırlayın. Bir krep alıp üzerine sos sürün, harcını koyup, rulo yapın. Bütün krepleri bu şekilde hazırlayıp, bir tepsiye dizin. Üzerlerine kalan sosu döküp, kaşar peyniri rendesi serpiştirin. Orta hararetteki fınnda üstü pembeleşinceye dek kızartın.

AFİYET OLSUN MUTLAKA DENEYİN PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ.......

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..