Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ispanaklı poğaça(kırmızı pul biberli)

Ispanaklı poğaça(kırmızı pul biberli)
 

Ispanaklı poğaçayı şimdiye kadar hiç denememiştim, denedikten sonra tadı gerçekten çok lezzetliydi. Ben beyaz peynir ilave etmedim ama beyaz peynir ilavesi ile de tadının iyi olacağına inanıyorum. Acılı kırmızı pul biber de ilave ettim, acısız pul biber de koyabilirsiniz. Beş çaylarında veya kahvaltılarınızda sunulan değişik, pratik ve yüz ağartıcı bir tarif.

Malzemeler:

2 yumurta

1 yemek tabağı doğranmış ıspanak

1 çay bardağı yoğurt

1 Türk kahve fincanı zeytinyağı

1 tatlı kaşığı tuz

2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

2 tatlı kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı karbonat veya 1 paket kabartma tozu

Un miktarını vermiyorum(Koyu bir bulamaç olana kadar ve ele çok hafif yapışacak kıvamda un konulur.)

Yapılışı:

Sırasıyla yumurtalar, yoğurt, şeker, kabartma tozu konulur. Malzemeler hafif kabarınca yağ, ıspanaklar, kırmızı pul biber ve un konularak kaşıkla karıştırılır, hamur koyu bir bulamaç olunca ve çok hafif ele yapışacak kıvama gelince un konulmaz.

Bir çay tabağının içine sıvı yağ konulur ve iki elimizde kabın içindeki yağla yağlanarak hamurlar ceviz büyüklüğünde yuvarlanır ve yağlanmış tepsiye dizilir.

200 derecelik fırın ısısında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun. Sevgiyle kalın.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..