Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '07

 
Kategori
İstanbul
Okunma Sayısı
3165
 

İspark rezaleti

İspark rezaleti
 

Bir gün arabanızı her zamanki gibi evinizin önündeki yola park ederken birisi gelse ve sizden para isterse ne yaparsınız?

_ Ne parası kardeşim dersiniz heralde. En iyisi mi siz bu duruma kendinizi alıştırmaya bakın. Çünkü İstanbul da artık her sokak, her kaldırım, her yol birileri için vatandaştan zorla para toplamanın bir yolu haline geldi.

Önceden şehrin merkezi yerlerindeki sokaklarda karanlık adamlar peydah oldu. Siz tam arabanızı park ederken yanaşıp sizden para isterlerdi. Siz de kuzu kuzu verirdiniz. Hele bir vermeyin de görün bakayım, döndüğünüzde arabanızı ne halde bulurdunuz. En hafif camı kırık lastiği inmiş veya çizilmiş bir halde arabanızı bulmanız işten bile değildi doğrusu. Halen bu tip şeyler olmuyor da değil. Siz karakola şikâyete gittiğinizde ise yardımdan çok akıl alırsınız.

_Ya siz de 3–5 milyon verseydiniz ne olurdu. Bulunmaz bu adamlar vs vs gibi yaklaşımlarla çoğunlukla şikâyet de bulunmanız bile ağzınıza bastırılır, çok ısrar ederseniz şikâyetiniz ve bir eşkâl alınır ve öylece alındığıyla da kalırdı. İşte bu tip kişilere otopark mafyası denir. Her bölgenin ayrı mafyası olur, kimin nerde çalışacağı bellidir ve eğer bir anlaşmazlık çıkarsa bu arada kanlı çatışmalar olduğunu duyarsınız.

Peki normal vatandaşı bu tip insanlardan kim koruyacak? Cevap basit. Devlet. İnsanları örgütlenip bu tip insanlara karşı mücadele etmesi, kavga etmesi beklenemez. Peki herkesin bildiği bu duruma karşı devlet ne yaptı? Yaşadığım şehir İstanbul’da ki yapılan uygulama tam bir kara mizah örneği gibi. İstanbul BŞB. İspark diye bir şirket kurdu. Ve mafyayı temizledi. Şimdi bilmeyenlerin aklına bu otopark mafyasının yok edildiği, hapse atıldıkları veya etkisizleştirildikleri gelir doğal olarak ama işte öyle olmadı. Belediyenin uygulaması aynen şöyle:

Bu otopark mafyasının zorla para aldığı yol kenarlarına ispark levhaları koydular. Ve üniformalı oto park görevlileri yerleştirdiler. Peki, ne var bunda derseniz işin garip tarafı bu görevlilerin çoğu eskiden orada zorla para toplayan kişilerden başkası olmamaları. Ve de öğrendiğim kadarıyla belli bir yüzde ile çalışıyorlar. Tabi ellerinde makbuz da var ama olsa ne olur ki? Yapılan iş halk arasında değnekçilik denilen iş. Yaptıran önceden otopark mafyasıydı, şimdi belediye. Soyulan ise vatandaş.

Arada birileri çıkıp şu kadar para kazandık, şöyle oldu böyle oldu diye çıkıyor. Ama bu arada yıpranan devletimizin itibarı ve halkın devlete olan güveninin azalmasından başka bir şey değil. Bir mafyaya karşı halkını savunmayan, soyulmasını engellemek yerine kendisi soymaya, bundan yararlanmaya bakan bir zihniyete halk nasıl güvensin.

Artık İstanbul’daki mafyanın bile el atmadığı sokaklarda ispark levhaları yükselmeye, vatandaş resmen soyulmaya başladı. Belediye veya özel yapılan bir otoparka verilen para tabiî ki çok normal. Ama vatandaşın ortak kullanım alanı olan yolları birileri rant alanı haline getirir ve mafyanın yerini alırsa bunu normal karşılamak mümkün değil.

Şunu hiçbir zaman unutmamak gerekir ki, yapılan bir iş hukuka uygun olabilir ama aslolan adalete de uygun olmasıdır. Belki bu yapılan bir uygulama hukuka uydurulmuştur, peki sizce adalete de uyuyor mu?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

bu yazınız bana Aziz Nesin'i hatırlattı ne büyük adam Ruhu Şad olsun. Anlattığınız olay tam Aziz Nesinlik, ama en başından beri yaşadığımız bu değil mi? her alanda devlet başımıza değnekçi olmadı mı? hak mı hakkaniyet mi konusunu tartışmak insan için mübah mı bunu çözümlemek gerek sanırım ama önemli bir konu tabi değnekçilerden uzak günler diliyorum sevgilerimle...

duygusel 
 15.11.2007 22:35
Cevap :
Valla sevgili duygusel bunları gördükçe içim acıyor gerçekten. Adamlar resmen devleti değnekçi yapıyorlar. Belki 3-5 kar ettik zannediyorlar ama yıkılan bir onur var bence. Ama birilerinin buradan acaip rant elde ettiğini ve duyum olarak bu rantın geçen dönem ki bakanlardan birisinin oğluna aktığını söyleyebilirim. Ve umarım bunlar iyi günlerimiz olarak kalmaz zihinlerimizde. Sevgilerimle...  16.11.2007 12:02
 

Bir anlamda bu işin Belediyece yapılması uygun olmuş ama dediğin gibi Vatandaşın rahatını, menfaatini düşünmek değil kendilerine gelir elde etmek amacıyla yapılmış.Aslında karmaşık bir konu.Ama yazını okurken bir anımı seninle paylaşmaya karar verdim.Adamın biri yolda yürürken gelip rahatsız etti ve karakola haber verdim.Korunulmam gerekirken, bu yoldan yürümeyin sizde kardeşim denildi.Bir anlamda suçlu haklı görüldü.Suçluya gereken ders verilmiyor, mağdur mağdurlaştırılıyor giderek.İyi de biz kime güveneceğiz, kime??? Herşey gönlünce olsun.Yani tertemiz...Sevgi ve selamlar.

Bal Damlaları 
 12.11.2007 10:18
Cevap :
Bu olay bana aynen şuna benziyor. Siz tam işyerinize girecekken kapıda birileri beliriyor(karanlık adamlar) ve sizden 5 ytl para istiyorlar. Sizde ne yapasınız ık mık desenizde veriyorsunuz. Gidiyorsunuz şikayet ediyorsunuz. Bir süre sonra siz işyerinize tam girecekken kapıda üniformalı birisini görüyorsunuz. Ve sizden gene 5 ytl istiyor ve karşılığında size makbuz vereceğini söylüyor. Dikkatlice bakınca adamın o sizden para isteyen karanlık adam olduğunu anımsıyorsunuz. Bu adamı belediye artık siz ve sizin gibilerden para toplamak için istihdam etmiş anlayacağın. Olay bundan ibaret. Ve bundan sonra sende gel o belediyeye güven. resmen soygundan başka birşey değil. Anına da hiç şaşırmadım desem yeridir. Zaten yazıda da böyle olacağını tahmin etmiştim. sevgilerimle...  12.11.2007 19:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 166
Toplam yorum
: 580
Toplam mesaj
: 76
Ort. okunma sayısı
: 1954
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster