Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '20

 
Kategori
Anılar
 

ISPARTA EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

 

Başlığı okuyunca özellikle yaşı genç arkadaşların şaşırması mümkündür ancak şehrimizde bir eğitim enstitüsü tarihimiz vardır. Nedense bu eğitim kurumumuz ile ilgili bilgiler sanki kasıtlı olarak silinmek istenmektedir. Sebebini sorarsanız bu konuda bir araştırma yapmak istediğimde kocaman bir duvarla karşılaştım. İlk olarak SDÜ ye başvurdum, beni Isparta Milli Eğitim Müdürlüğüne yönlendirdiler. Buraya bilgi edinme çerçevesinde müracaat ettim. Verilen cevapta Gazi Sosyal Bilimler Lisesine gidip okul müdürlüğüne başvurmam istendi. Okul Müdürlüğüne gittiğimdeyse ellerinde bilgi olmadığını bildirdiler. Ancak çıkarken okul müdürü,

-Size bir iyilik yapayım, şu anki Sağlık Meslek Lisesi müdürünün babası size bilgi verebilir demişti.Bu işi uzatmak istemediğimden, biraz da uğradığım muameleyi sonlandırmak için hemen okula gittim.İyi ki de öyle yapmışım,son müdür Mustafa Ali Coşkundan aşağıdaki bilgileri   edinmiş oldum.

 

Isparta Eğitim Enstitüsü 1969 yılında bu günkü Merkez Endüstri Meslek Lisesi binasında açılmıştır. Açılışında MEB Öğretmen okulları genel müdürü İbrahim Acar şehrimize gelerek valimizle birlikte çelenk koyma törenine katılmış ve ilk dersi kendisi vermişti.O zamanki il Milli Eğitim Müdürümüz Sadık Güneş Ankara’ya bakanlığa giderek okulun inşaat ödeneğini çıkartmış, bu günkü İl Millî Eğitim Müdürlüğünün yanındaki eski Gazi Lisesi binaları yapılınca kendi binasına taşınmıştı. Gazi Lisemizin ana binası aslında yatakhane, giriş katıysa yemekhane olarak yapılmıştı.

 

Önceleri iki yıl olarak eğitim veren okul, daha sonra üç yıla çıkartılmıştı. Fen, Edebiyat, Matematik ve Sosyal bilimler olmak üzere dört bölüm de on üç müdür muavini, yüz on öğretim görevlisi görev yapıyordu. Toplamda üç bin civarında öğrencisi bulunuyordu. Yetmişli yıllarda ülkemizin dört bir yanından gelen gençler öğretmenlik eğitimi alarak memleketlerine dönüyor, yada tayin olarak okullarda göreve başlıyorlardı. Bazı yıllar öğrenci sayısının beş binlere çıktığı görülmüştü.

 

Zaman içinde Nazilli Eğitim Enstitüsü kapanınca dört yüz öğrencisi, Uşaktan sekiz yüz öğrenci, GaziAntep’ten üç bin iki yüz öğrenci okul olarak Isparta Eğitim Enstitüsüne yönlendirildi. Ancak genel müdürlük bu öğrencilerin derslere devam etmemelerini, sadece sınavlara girmesini istemişti. Yetmişli yılların sonlarına doğru ülkemizdeki siyasi ortamının gerilmesi sonucu bunun şehrimiz yansımaları da olmuştu.1980 askeri darbesinden sonra özellikle 1982 yılından itibaren yeni öğrenci alınmaması kayıtlı öğrencilerin eğitime devam etmesi talimatı verilmişti.

 

Isparta Eğitim Enstitüsü 1985 yılında tamamen kapatılarak hala mezun olamayan öğrenciler ve resmi evrakları Konya Eğitim Enstitüsüne devredildi. Binalar önce İlkokul öğretmeni yetiştirme kursuna oda kapanınca Gazi Lisesine dönüştü. Okul böylece tarih sayfasında yerini aldı.

 

Isparta Eğitim Enstitüsünden mezun olan binlerce öğretmen ülkemizin dört bir yanındaki okullarda öğretmen olarak görev yapıyorlar. Üniversitelerimizde akademisyenlik yapıyorlar. Şu an şehrimizde okulumuzdan mezun beş yüz dolayında öğretmen hala görevdedir. Isparta’nın ekmeğini yemiş, suyunu içmiş bu öğretmenler face üzerinden gurup kurarak birbirleriyle haberleşmekte her yıl düzenli olarak bir araya gelerek öğrencilik yıllarını anmaktadırlar.

 

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..