Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İsrail 'de bir Alman ....

İsrail 'de bir Alman ....
 

İsrailden posta kartımı nihayet aldım. Geçen yıldan beri yazıştığım ve 2009 da Homelink sistemi dahilinde evlerimizi değiştireceğimiz Alman dostum Michael bu yıl yine Homelink sistemi ile İsrail 'e gitti.

Ailesi ile beraber bir yıldır bu tatilin hayalini kuruyorlardı ve nihayet gittiler.
Gider gitmez bana posta kartı atmış. Gerçi elime geçmesi onun tatil dönüş maili ile aynı zamana geldi ama neyse...

Bu sistem cidden ekonomik bir sistem dünyanın her yerini gezmenize olanak vermesinin yanı sıra çok daha muazzam bir yararı var. Dünyanın her yerinden dostlar kazanabiliyorsunuz! Ve ülkenizin gönüllü turizm elçiliğini yapabiliyorsunuz.
Dedim ya Michael ile 2 yıl önce kararlaştırdık 2009 yazı değişimini... Ve bu güne değin hemen hemen her on günde bir mail yazdık birbirimize zaman içerisinde konular değişti özel hayatlarımız, iş hayatlarımız, sıkıntı ve bunalımlarımızı yazarken bulduk kendimizi... Ve her mailimizin sonu "2009 'u bekliyoruz dört gözle " ibaresi ile bitti.

Evet geçtiğimiz günlerde posta kartını aldım nihayet , heyecanla beklediği tatilden atmaya söz verdiği kartı...

İsrail 'de bir Alman ailesi bir İsrail ailesi tarafından ağırlandı. Çok ama çok güzel vakit geçirmişler. Ama duygusal anlarda yaşamışlar bir gece Michael ve ailesi kendileri ile ev değişimi yapan ailenin yaşlı amcasına gitmişler ziyarete;
bu yaşlı adamcağız 1938 yılında henüz daha çok ama çok gençken Nazi zulmünden kaçmak için Almanya'yı terk etmek zorunda kalmış ve aradan geçen onca yıl bir daha Almanyayı görmesine olanak vermemiş. Film gibi değil mi? Michael son derece duygulandığını yazmış satırlarında çok etkilendiğini... Yaşlı amca ile konuşurken duygusal anlar yaşadıklarını ve inanılmaz bir gece geçirdiğini anlatmış bana, Türk dostuna !

Dünya ne denli küçük ve bizler; duygularımız ne denli aynı insan olarak... Milliyet dil din ırk gözetmeden...
Hemen cevap yazdım ona... "Keşke" dedim, "Keşke ben de olabilseydim tam o anda yanınızda" .... satırlarını okurken göz yaşlarıma engel olamadım... Politikacıların, din tacirlerinin asırlardır titizlikle aramıza soktukları farklılıkları bizler insan kalplerimizle aşacak mıyız yoksa diye umuda kapıldım.

Şimdi sevgili dostlarım 2009 'u bekliyoruz. Ben olasılık yine çalışacağım ve gidemeyeceğim her zaman ki gibi ailem gidecek bu tatile bensiz... Ancak bu kez ben üzülmüyorum. Çünkü ne de olsa sevgili arkadaşım ve ailesi gelecek evime misafir olmaya...

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..