Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '10

 
Kategori
Siyaset
 

İsrail'e bir Balyoz Erdoğan'dan...

İsrail'e bir Balyoz Erdoğan'dan...
 

İskendurun’daki olayı ve gemiye saldırıyı duyduğumda.. İsrail’in PEJAK üzerinden PKK’ya silah gönderimi de resmi olmasa da herkes tarafından senelerdir bilinir malum bu İsrail güdümlü dedim.

Türkiye’ye

–Haddini bil uyarısı. Ortadoğu'daki güç, tek güç benim.

Bak PKK’yı başına daha çok musallat ederiz deme şekli.

Çok mu komplo teorileriyle yoğruldukta, bende…

***

Başbakanın parti grup toplantısındaki konuşmasını tüm dünya gibi ben de izledim.

İsrail bu konuşmayı yer yutar mı yoksa yarabbi şükür der yüzünü siler mi bilinmez ama Balyozdan daha ağır bir konuşmaydı abi..

***

One minuit çıkışındaki alınacak ders alınmış başbakan tarafından.

Sert bir konuşma….

Akıllıca bir konuşma.

Yuvarlak bir konuşma.

Yuvarlak konuşma diyorum bunu söylememdeki neden algılamalardaki zıtlık.

One minuitten ders alınmış dedim ya.

Aynen öyle abi.

BM kararlarından memnun olmadığını, yaptırımın daha fazla olması gerektiğini, gemide bulunan 32 ülkenin sessizliğine atıfta bulundu başbakan.

***

Dünya ve insanlık sorunu olduğunun üzerinde durarak siyaset yapması akıllıca.

Türkiye artık Ortadoğu’da demiştim bir yazımda. Yorumlar geldi.

- Nefise hanım Türkiye hep Ortadoğu’da değil miydi? Diye.

- Doğrudur.

Ama yaptırımı dünden sonra çok daha fazla.

Merkezde olmakla, kıyıda köşede olmak arasında çok fark var.

Şah yâ da piyon olmak, Türkiye’nin bundan sonra atacağı akıllı siyasi adımlarla kendini belli edecek.

Sakin dünyayı yanına alarak hareket etmeli.

Zira Ortadaoğuda kartlar yeniden karılacak. Gemiye saldırı , milat...

***

Türkiye hükümeti sadece şunu unutmamalı. PKK terör sorununu kesin çözüme ulaştırmadan dünya siyasetinde istediği gibi rahat hareket edemez.ç İçte güçlü ülke ancak dış siyasette ben varım der. Elin güçlü olmalı...Yoksa dibe vurmak an meselesi.

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..