Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

İsrail’i anlamak veya anlamamak!

İsrail’i anlamak veya anlamamak!
 

İsrail’i Anlamak veya Anlamamak!


Gazze’ye doğru yola çıkan ve önderliğini Türk Mavi Marmara adlı geminin yaptığı gemilere İsrail’in saldırısına hepimiz çok üzüldük ve olayı kınadık.

Olay ilk patlak verdiğinde yani dün, ben de herkes gibi haklı sebeplerim/izden ötürü, öfkeme yenildim.

Kızgınlığımı ve öfkemi dün ki yazımda sizlerle de paylaştım.

Çünkü bu İsrail’in ilk vukuatı değildi, bu gidişatla son da olmayacaktı.

Lütfen yanlış anlaşılmasın. Hala da haklı görmemekteyim, asla da görmeyeceğim.

Sadece anlamaya çalışmak benim yaptığım.

Sevdiğim bir büyüğümle bugün ki konuşmamızda, (kendisi bir şifacı ve reiki master’dır.) olaya spritüel açıdan yaklaşmanın, hem İsrail’in hem de bütün Dünya’nın en yüksek hayrına olacağını söyledi.

Önce anlamak istemesem de, sakinleşip düşününce kendisine hak verdim.

Olaya bu perspektiften de bakmamı sağladığı için kendisine buradan da teşekkür ediyor ve şükranlarımı sunuyorum.

İsrail’in tarihini düşündüğümüzde yurt bulamayan İsraillilerin yıllarca, Dünya’nın değişik bölgelerinde dağınık şekilde yaşadıklarına tanık oluyoruz.

Sevgili büyüğümün de söylediği gibi yaşamda hiçbir canlı yoktur ki, kendisini tehdit altında hissettiği zaman saldırmasın.

İşte İsraillilerin yaptıkları da bu oldu yıllarca.

Kendilerini devamlı tehdit altında hissederek, teyakkuz halinde yaşadılar ve en ufacık bir tehdit hissettiklerinde de saldırdılar.

Bu durum bugüne kadar böyle süregeldi. En son dün yaşadığımız olay da bu paralelde gelişti.

Filistin’e yardım için gelen gemileri İsrailliler yine bir tehdit olarak algılayıp (Her zamanki gibi) saldırdılar ve istenmeyen olaylar yaşandı.

Bu olayla bütün Dünya’yı karşısına alan İsrail şimdi ne yapacak bilinmez.

Ancak bildiğim başka bir şey var ki, hepimiz bir bütünün parçasıyız. Hepimiz Allah’ın nurundan yaratıldık ve aslında tekiz.

Hepimizin aynı ve tek olduğu görüşünden hareketle şu an yapmamız gereken durup biraz düşünmek ve olanları anlamaya çalışmak.

İsraillilerin yıllardır yaşadıkları öfkede, kinde, edepsizlikte, vahşilikte, canilikte bizim hiç mi payımız yok?

Evrensel bilinci oluşturmak istiyorsak olayın bütününe önyargısız ve objektif bakabilmeliyiz, zira ancak böyle baktığımızda dünya değişecek.

İçimizde olmayan hiçbir şeyi dışımızda göremeyiz !

Saygılar,

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..