Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İsrail İranı 2 ay içinde vurabilir

İsrail İranı 2 ay içinde vurabilir
 

İsrail iki ay içinde, İran'a saldırabilir. Ansızın hatta büyük ihtimal bir sonbahar gece yarısından sonra, sabaha karşı havalanan en az 100 uçak İran'ın nükleer enerji üretiyorum dediği santralleri vurabilir. Sonrası... Allah bilir. Bugüne kadar gelişen süreç, İran'da başından beri (Şahtan sonra özellikle) yönetime gelenlerin, ağızlarından düşürmedikleri tek şey, Siyonist rejimi (İsrail'i resmi olarak tanımadıkları için) ilk fırsatta, orta doğudan söküp atmak. Geçmişte 6 gün savaşlarında gerçi ben dünyada değildim ama incelediğim kadarıyla İsrail arap ülkelerinin tozunu atmıştı. Öyle ya, bir şekilde istedikleri toprakları, vadedilmiş topraklara yerleşmişlerdi ve kanlarının son damlasına kadar bu toprakları müdafaa edeceklerdi ve bu konuyla ilgili olarak da ellerinden geleni yapacaklarına inanıyorum.

İsrail, ülkemiz topraklarının yüzölçümünü dikkate alacak olursak ancak, bir ilimiz kadar büyüklüğe sahip bir ülke. Dilim varmıyor ama bir, en fazla üç atom bombalık işi var. Şimdi İsrail'in yerine kendimi koyuyorum, ilk fırsatta İsrail'i haritadan sileceğim diyen bir yönetimin sahip olacağı ve olması muhtemel bir atom bombasına şiddetle karşı çıkarım hatta, şimdiden savaşmayı bile göze alırım. Çünkü beklersem ve düşmanım bu aşamada atom bombası üretecek bir düzeye gelirse, bazı şeylerin maliyeti tarifi imkansız olur benim için.

Bazı arkadaşlarım, ABD 'nin İran'ı vuracağını veya vurmasının muhtemel olduğunu söylüyorlar ancak bu konuda onlara pek katılamıyorum. Çünkü bilindiği üzere İran'ın arkasında Rusya var ve her ne olursa olsun ABD, Rusya ile direkt karşı karşıya gelmek istemez. Rusya'da bunu istemez ama hemen altında bulunan tek müttefiki diyebileceğimiz İran'ın da direkt ABD ile çarpışmasını ve hırpalanmasına dolaylı yollardan seyirci kalamaz. Direkt karşılık ve çok etkin bir reaksiyon göstermesi gerekir. Argo deyim ile karizmayı çizdirmek istemez.

İsrail'in İran'ı vurma ihtimali daima gelişen süreç içerisnde kafamda şekilleniyordu ama ağzımdan çıkacak kadar genel ve yüksek bir yüzdeliğe sahip değildi. En son Obama'nın parlementoda, eğer İran ile görüşmeler sonuç vermez ise İsrail, İran'ı vurabilir demesi üzerine, işte dedim. Galiba artık söylesek iyi olur.

Böyle bir durumun bize ne zararı dokunur veya ne faydası olur? Şimdi sıkı durun, ortamı benim gibi izleyen ve gelişmeleri takip eden bazı arkadaşlarımın kafalarında kurdukları senaryoya göre ki bende hak veriyorum, RTE hükümetinin, İran ile yaptığı anlaşmalar ile, ABD deki siyonist odaların, ortadoğudaki planlarına ters düştüğünü ve kapatma davasının ortaya çıktığını, daha sonra yapılan anlaşma ve ilişkilerin olumlu yöne dönmesi ardından RTE yi daha da güçlendirmek adına Ergenekon'un ortayı çıkartıldığını ve maalesef olası bir İran savaşı'nda Türkiye'den bir şekilde destek sözünün alındığını belirtiyorlar.

Bakalım göreceğiz. İnşallah arkadaşlarımın bu teorileri gerçekleşmez. Ama ya gerçekleşirse ve İran'da Türkiye'ye ben zamanında demiştim, İsrail ve yandaşına destek veren benim düşmanımdır sende onlara destek verdin, senden benim düşmanımsın diyerek, dört beş füzede bize yollarsa ve bunun kayıpları da ağır olursa. İşte o zaman ne olacak? Misilleme hakkımız saklıdır deyip yine oturur muyuz? Oturmasak da bizde misilleme yapsak, peki Rusya ne der bu işe? Daha fazlasını düşünmek istemiyorum çünkü, daha ilerisi karanlık bana göre.

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..