Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İsrail ve arabalar (!)

İsrail ve arabalar (!)
 

İnlemek serbest :)


İlk arabam Şuayke’nin ardından birkaç tane daha arabam oldu. Elbette hepsinin kendi şahıslarına münhasır isimleri de vardı. Çevremdeki bazı insanlar bir arabaya isim verildiğini ilk kez duyuyorlar ve şaşırıyorlardı. Oysa bana göre isimsiz araba kadar şahsiyetsiz bir şey olamaz. Arabamın bir ismi olduğunu öğrenince de sohbet genelde şöyle devam ediyordu:

- Neye göre isim veriyorsun?

- Tabii ki cinsiyetine göre!

- ?!?!?!

Şaşkınlık anı… Doğal olarak;

- Arabanın cinsiyeti mi olurmuş, gibi garipseme ile dolu bir bakış ve karşılık alıyordum.

- E, sen kuyruğunu kaldırıp, bakmıyorsan ben ne diyeyim? deyip şaka yollu kafa bulmaca. Onlarsa benim biraz tuhaf olduğumu düşünüyorlardı muhakkak(!) Sonra arabama geçip;

- Baksana gözüm, arabanın ismi mi olurmuş diyorlar, sence de tuhaf değil mi bu insanlar, diyerek dert yanıyordum o sıradaki arabama. Cevap her zaman aynıydı;

- Bilmez miyim?

Biliyordu tabii insanların ne kadar tuhaf olduklarını. Neler dinledim onlardan, neler? Bir ara, arabalarımın insanlara dair şikayetlerini de anlatayım. Ama öncelikle dişi ve erkek arabalara örnekler vermeliyim ki sizde de bir kanı oluşsun. Muhtemelen hak vereceksiniz.

Aşağıya dişi ve erkek arabaların linklerini vereceğim, fakat bunların bir kısmını sıfır km arabalardan değil; ikinci el arabalardan yapacağım. Hem de kendi kuruluşumuzun sitesinden. Maksat site içi kendi reklamımız olsun(!) (Diğer sitelerle reklam ücreti konusunda anlaşamadık. Ben de çektim resti anastasias(!). )

Şu linkteki beyaz kuzu bir adet dişi. http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/2308830

Buyurun bir dişi daha: http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/2343347

Gelelim aynı markanın erkek örneklerine:

http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/2277452

Bir erkek daha: http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2343010

Aslında arabaların çoğu erkektir. Onların arasında dişi bulmak çok zordur.

Spor arabalarda da durum farklı değil. Onların da erkek olanları ve dişi olanları var. Şu linkteki siyah yavru, spor arabalar kategorisinin erkeği: http://www.arabaresim.net/files/images/chevrolet-camaro-black-concept-2008-1024x768-otomobil-otolar-araba-resmi.jpg Şu ise aynı kategorinin dişisi: http://img.wallpaperstock.net:81/red-sports-car-angle-wallpapers_12040_1024x768.jpg

Ne muhteşemler değil mi? İnleyesi geliyor insanın(!) “Yavrum benim” nidasının ağzımdan çıkmasına, hatta tumturaklı bir ıslığın kendiliğin uçup gitmesine engel olamıyorum.

Arabaların her birini benzetmelerle anlatmak mümkün. Bazıları üstüne şiir yazılacak kadar estetik, bazıları dönüp bakılmayacak kadar kaba ve dizayn hatası. Bu durum tamamen firmanın başındaki tasarım mühendisinin zevkine kalmış artık. Bazılarının zevkine hayranım. Onlar benim gözümde araba tasarımcıları değil; araba Tanrıları.

Bu tasarımların kimisi su damlasına benziyor, bir yudumluk. Kimisi çağlayanlara benziyor tehlikeli ve gizemli. Kimisi, fırladığı anda, yumurtayı döllemeye and içmiş bir numaralı sperm gibi duruyor, ateşli ve azgın! Kimisinin mecali kalmamış, “dur elleşme azıcık kestirivereyim şuracıkta” diyor(!)

Aslında ben ülkeleri de arabalara benzetiyorum. Örneğin elektrik aksamı sık sık beyin kontrolünden çıkıp; kafasına göre su fışkırtan, durduk yere sileceklerini çalıştırmaya başlayan, cinsiyeti belirsiz, şahsiyetsiz arabalara İsrail diyorum. Haksız da sayılmam herhalde, değil mi?

 
Toplam blog
: 135
: 3170
Kayıt tarihi
: 23.07.08
 
 

Eğitim sürecinin bazı bölümleri Almanya ve İngiltere'de olmak üzere en son PAÜ'den eğitim uzmanlı..