Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Issız Adam - Çağan Irmak

Issız Adam - Çağan Irmak
 

Çağan Irmak


"Karda donmak üzeresin, uyumak tatlı geliyor, ama ölüyorsun farkında değilsin..."

Asmalı Konak, Çemberimde Gül Oya, Babam ve Oğlum ve muhteşem eserlerin umut ediyorum ki kısa bir süre için sonuncusu "Issız Adam".

Tek olumsuz olma ihtimali olan eleştiri; bazı sahnelerinde annelerimizle izlerken rahatsız edecek kadar sevişme sahnelerini abartmış olması diyerek başlamak istiyorum.

Film bittikten sonra ağlamamak için 5-10 dk sessiz kaldım ve ağzımdan çıkan ilk cümle "Çağan Irmak'ı yolda görürsem alnından öpücem" oldu. Kendisini yürekten tebrik ediyorum; samimiyetle, aşkla, severek yapılan işler ancak bu kadar güzel olabilirler.

Tüm eserlerinde müziği olağanüstü bir şekilde kullanan Çağan Irmak yine yapacağını yapmış, muhteşem bir uyum ve duygu yoğunluğu yaratan eski şarkılar, annelerimizi eski günlere götürürken bize de böyle uyumlu sahnelerde bu güzel şarkıları ilk kez duymanın hazzını doyasıya yaşattı. Bu mükemmel şarkıların sözleri adeta filmin aynası gibiler zaten ;

Semiramis Pekkan'dan...

Bir aleme indim yalnız,
Yerde toprak, gökte yıldız.
Bir yan susuz bir yan deniz.
İki el, bir baş verdiler,
Bir çift göz ağlar da güler.
Dört bir yanda benim gibiler.
Doğru söz içinmiş diller,
İşte kalbin sev dediler.

Bana yalan söylediler,
Bana yalan söylediler;
Kaderden bahsetmediler.

Varsın böyle geçsin ömrüm,
Neşeyle dolsun bari her günüm.
Hani benim sevdiklerim?
Hani gönül verdiklerim?
Hasret gider, ben giderim.

Ayla Dikmen - Anlamazdın

Sevilirken bilmedin mi?
Ben söylerken gülmedin mi?
Falımızda hasret var, ayrılık var demedim mi?

Anlamazdın anlamazdın,
Kadere de inanmazdın.
Hani sen acı veren kalpsizlerden olamazdın?
Dilerim ki mutlu ol sevgilim,
Ben olmasam bile hayat gülsün sana.
Günahım boynunda, ağlayan bir çift göz bıraktın arkanda.

Kalbim bomboş kaldı sanma,
Acılar geçer zamanla.
Aşka tövbe demem ben,
Görürsün sevince yeniden.

Nil Burak - Yalnızım Ben

Yalnızım ben çok yalnızım
Buymuş benim alın yazım
ister uzak ister yakın
Anılar beni rahat bırakın

Artık dönsen de dönmesen de
Ne çıkar beni sevmesen de
Bir kadehim var bak elimde
Hasretini içiyorum

inan sevgiye küskün değilim
Yalnız hayatta tek isteğim
Gönülden bana uzanacak
Dost elinin delisiyim

Filmle ilgili o kadar çok şey yazmak istiyorum; ama biliyorum ki ne kadar yazarsam yazayım o duygu yoğunluğunun binde birini bile yaşatamayacağım; onun için herkese tavsiye etmekten başka çarem kalmıyor. Genç Turkcell in pazartesi perşembe kampanyasının başladığı bu aralar bu filmi mutlaka sinemada izlemelisiniz, sahnelerle şarkılar mükemmel bir atmosfer oluşturuyor. İyi seyirler...
İyiki varsın Çağan Irmak; üzerinde emeği olan herkese, başta ailene; tüm hayranların adına çok teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 8
: 1916
Kayıt tarihi
: 02.07.08
 
 

İzmir / 1983 - Ankara / 2000 - İstanbul / 2007 ... Her fırsatta gezerim, şu ana kadar Türkiye'nin he..