Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

İşsizliğe kesin çözüm; jüri sistemi!

İşsizliğe kesin çözüm; jüri sistemi!
 

İşsizliğe çare...Jüri.


Aslında Türkiye’ye teğet geçmesi gerekirken – gece gündüz gülen yüzüne kurban olduğum Gülen hoca efendinin büyük bir isabetle vazettikleri gibi- Ergenekoncuların gatakullileri yüzünden delip de geçen ekonomik krizin yol açtığı, memleket evlatlarını telef eden işsizlik belasına çare olarak ne demişti muhterem büyüğüm, değerli devlet adamı, Davos Fatihi, dünya lideri Başbakanım? “<ı>Varsa bir çare söyleyin, uygulamazsam çeker giderim!” İşte böyle delikanlı bir tavır elbette ana muhalif ve ana münafık Baykal tarafından istismar edilip tam yedi ( rakamla 7, Romen rakamıyla VII, Fransızca Sept, İngilizce Seven, Japonca... Onu ben de bilmiyorum) evet tam yedi çare önerilince millet yine işsiz kaldı haliyle...

İşte bu işsizliğe çare olarak düşündüm ki yedi (rakamla 7, Romen rakamıyla VII, Fransızca Sept, İngilizce Seven, Japonca... Onu ben de bilmiyorum) çare önerileceğine, ekonomi bilmeyen ama sorumlu bir vatandaş olan ben sadece bir ama gerçek bir çare önersem, millet bana minnettar kalmaz mı? Hem de nasıl! Kimdi hani o, ne demiş? “<ı>Ben ona bir iyilik yapmadım ki, niye bana kötülük ediyor...” falan gibi bir şey mi demiş, kim demiş? Neyse ne, kimse kim... Gelelim işsizliğe çare garantili önerime. Göreceksiniz bu önerim sayesinde hem işsiz vatandaşın cebi para görecek, hem de mahkemelerin sırtındaki dava yükü ortadan kalkacak hayırlısıyla.

Şimdi şöyle olacak; hani gündemde hep konuşulan ama bir türlü yapılamayan yargı reformu var ya, hemen meclis gündemine taşınıp mahkemelerde jüri sistemine geçilecek. Gerisi olmasa da olur. Ama kanuna ana madde olarak jürinin en az yirmi kişiden ve işsiz vatandaşlardan oluşturulacağı hükmü konulacak ki işe yarasın. Şimdi tabii bu harika çözümü anlamayan aynştaynlar soracaklar “ <ı>O jüri üyelerine maaş mı bağlanacak?” Olur mu efendim, olur mu? Siz jüriyi bir kurun hele, davalar başlasın hele...

Örneğin ihaleye fesat karıştırmaktan, malı götürmekten ötürü vatandaşın hakkında dava açılmış sanki tek yapan oymuş gibi. Davayı kaybederse hem hapis var hem de öyle böyle değil okkalı bir para cezası. Siz de jüri üyesisiniz...“<ı>Suçlu” derseniz hüküm giyecek “<ı>Suçsuz” derseniz paçayı kurtaracak. O gelir sizi bulur cânım efendim, böylece çoluk çocuk köşeyi dönersiniz hayırlısıyla! Tecavüz davası böyle, arsa ihtilafı böyle, namus cinayeti böyle, uyuşturucu davaları böyle, hazine toprağına, orman arazisine konma davaları böyle...

Böylece hâkimlerin yükü ortadan kalkacak, bugüne dek aylarca yıllarca süren davalar bundan sonra şıpın işi bitecek, yıllardır birikmiş olan dava dosyaları temizlenmiş olacak, ama asıl önemlisi bu sayede memlekette aç açıkta işsiz vatandaş kalmayacak... Kız tarafı “<ı>Oğlumuz ne iş yapıyor?” diye sorduğunda oğlan tarafı göğsünü gere gere “<ı>Jüri üyeliğiyle iştigal etmekte!” yanıtını verecek ve onlar erecek muratlarına, memleket de çıkacak kerevetine.

Gördünüz peşin parayı nasıl da gülersiniz Nasreddin Hoca’nın işsiz torunları sizi! Teşekküre gerek yok, insanlık öldü mü?

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..