Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
7477
 

İştahım çok diyenlere, iştah azaltıcı öneriler

İştahım çok diyenlere, iştah azaltıcı öneriler
 

İŞTAHI NASIL KONTROL EDEBİLİRİZ?

Kilo verme programlarının temel mantığı harcanan kalorinin artırılması, alınan kalorinin azaltılması ve iştahın kontrol edilmesi esasına dayanır. Birçok mucize olarak sunulan yöntemde esas olan iştahın baskılanmasıdır. Bunun içinde ne yazık ki insan sağlığını hiçe sayan uygulamalar da yer almaktadır.

Oysaki iştahın azaltılması için çok basit, doğal yöntemler var. İşte bunlardan bazıları:

 

ü Yemekten 15 dakika önce ve her canınız bir şeyler yemek istediğinde 2 bardak su için.

ü Yemeğe salata ile başlayın.

ü Kendinizi doymayacak gibi hissediyorsanız büyük bir kase çorba içip yemeğe biraz ara verin.

ü Güne mutlaka iyi bir kahvaltıyla başlayın. İyi bir kahvaltı, peynir, ekmek, süt ve sebze grubu yiyeceklerin tümünü içerir.

ü Uykunuzu düzene sokun. Bu mümkün değilse uzman yardımı alın.

ü Miktar ile doyum arasında ilişkinin olmadığını unutmayın. Örneğin; 10 gr çikolata ile 100 gr çikolata aynı hazzı veriyor.

ü Düzenli spor yapın. Spor yaparak endorfin hormon düzeyinizi artırır iştahınızı doğal yoldan baskılamış olursunuz.

ü Oturarak, aydınlık bir ortamda ve mümkünse sohebt edebileceğiniz bir arkadaşınızla yemek yiyin.

Uzman Diyetisyen Aysen Arıcan Öz

 
Cumhuriyet Mah. Ergene sok. Melek Apt. No:1 Kat 1
KUŞADASI-AYDIN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 97
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 45
Ort. okunma sayısı
: 2927
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster