Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '10

 
Kategori
Trafik
 

İSTANBUL - İZMİR OTOYOLU

2008 yılında 100' den fazla tıklandıktan sonra şikayet üzerine yayından kalkan bir yazım vardı. Yazdıklarının sonradan espri olduğunu belirten bir yazarımız Bolu dağı tünelinin lunapark gibi ışıl ışıl olduğunu (tünel neden karanlık olsun) vurgulayıp o yolda araba kullanmayanı döverler diyordu. Yayından kalkan yazım o fikirlere bir tepkiydi ve yazımın sonunda içiniz rahat olsun, 3. köprüde, Çanakkale köprüsü de, İzmit körfez geçişide başlayacak ve ben hepsine karşı olduğumdan sıkı bir dayak yiyeceğim demiştim. (İnşallah bu yazımda yayından kalkmaz.)

Şimdi sizlerden ricam iki Türkiye haritasını (biri siyasi, biri fiziki) önünüze alın ve sonra dünkü Milliyet gazetesindeki "Ve imzalar atıldı İstanbul-İzmir arası 3.5 saate iniyor" başlıklı haberi lütfen sonuna kadar okuyun. Sonra;

1) Siyasi Türkiye haritasını açın ve İstanbul' un büyüklüğüne bakın. (İzmir' i ise şimdilik Konak meydanı kabul edin. Kalanına boş verin.) Hangi İstanbul Konak meydanına 3,5 saatte bağlanacak ? Çatalca' mı, Güngören mi, Şişli' mi, Kadıköy' mü?

2) Hangi saatte -bırakın Şişli' den ötesini- Şişli' den kalkan bir araç köprüyü 10 dk' da geçer de çevre yoluna çıkar düşünün.

3) Hadi bırakın Avrupa yakasını. Anadolu yakasınıda Kadıköy' den ibaret kabul edin. Hatta onuda bir adım ileri götürün. Altunizade, Koşuyolu, Acıbadem ve hatta Ataşehir veya Dudullu kabul edin. Siz Ataşehir' den çıkan bir aracın günün hangi saatinde 10 dk içerisinde Dudullu gişelere ulaşacağını düşünüyorsunuz.

4) Bu sorulara ne cevap vereceksiniz bilmiyorum ama şimdi de fiziki Türkiye haritasını önünüze açın ve bakın bakalım hangi güzergah geçilir ise bu yol 3,5 saate inebilir. O bile olmayacak ama denenecek tek olasılık İznik üzerinden geçmektir ki o yapılacak. Peki bakın bakalım orası nasıl. Samanlı dağlarıdır. En yeşil yerlerdir. Buralar değiştirilecek. Neden, hiç bir zaman olmayacak 3,5 saat hedefi için. (Bakın İzmir' e 3,5 saatte gidilse ne olur gidilmese ne oluru tartışmadım daha. Çok acelesi olan erken çıksın.)

5) Ancak ve ancak Dudullu gişelerden İzmir gişelere 120 km civarı ortalama ile 3,5 saati tutturabilirsiniz. (ya da hız limitlerini artırırsınız.) Asla ve asla çok özel bir saat olmadığı sürece Ataşehir' den dahi yasal limitler ile İzmir Konak meydanına (Konak' tan vazgeçtim Bornova' ya) 3,5 saatte gidemezsiniz. Bu matematik bilimine ve seyrettiğiniz haritalarda gördüklerinize aykırı olur.

6) Şu anda Kadıköy E5 Haydarpaşa girişinden İzmir Karşıyaka 464 km' dir. İsteyen ölçer. Darıca Topçular ve/veya Pendik / Yalova geçişini 1 saatte tamamlasanız ve değil 120 km, ortalama 90 km hızla gitseniz bu yol 6 saat 10 dk da geçilir. Ve bu süreyi elde etmek içinde hiçbir şey yapmanız gerekmez.

7) Feribot kuyrukları ne olacak derseniz (noter masrafları isteyene ait olmak üzere) noter ile Darıca beklemesini ölçeriz. Bu beklemeler sadece yaz aylarında, sadece hafta sonlarında ve köprü yapılmış bayramlarda, cuma / pazar ve tatil başı / sonu ters yönlere olur. Başka zaman beklemezsiniz. Yılda bu kategoriye uyan kaç gün var onun için de takvime bakın.

8) Bu arada bu yolun güzergahtaki organize sanayilere katkısı olacak varsayımından hareket ederseniz, unutmayın bu yol eski yoldaki bir çok yatırımı atıl kılar. (Bolu dağı tüneli açılınca anımsayın eski Bolu dağı ne oldu.) Doğal olarak ikinci tahribat başladı, işyeri kapananlar şimdi de otoyolun yanına tesis açmaya başladılar. Ayrıca Bursa organize sanayisinin gelişmeye mi ihtiyacı var yoksa giderek tarihi dokusunu yitiren Bursa' nın sanayiden kaçmaya mı ihtiyacı var. Ve daha ötesi bugünkü koşullarda zaten İstanbul-İzmir 6 saat 10 dk ise Balıkesir için kısaltmak ne kadar etkili olur.

9) Geçen yaz Eylül ayında Kadıköy' den Antalya' ya gitmek için aracımla yola saat 18.00 de çıktım. 19.00 da, Dudullu gişelere ulaştım. (Kaza falan da yoktu.) İsteyen okurlar Kadıköy meydanından herhangi bir saatte çıkar Dudullu gişelere en iyimser kaç dakikada ulaştıklarına bakarlar.

10) Sayın okurlar en iyimser (aşırı iyimser) ancak iki gişe arasını 3,5 saate indirecek bu yatırım için kesilecek ağaca, harcanacak paraya değer mi? (Parayı kim harcarsa harcasın.) Yemin ediyorum insanların kar paylarını verin ama bu yatırımı yapmayın. Yazık.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..