Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İstanbul' a vize başladı...

İstanbul' a vize başladı...
 

Yıl: 2008 İstanbul’ a doğru yola koyulduk... Ne zamandır gitmiyoruz yedi tepeli şehre

Gişelerden çıkınca, görevliler aracımızın önünü kesiyor ve hepimizin araçtan inmesini istiyor.

Paldır güldür dökülüyoruz.

—Nüfus kâğıtlarınız yanınızda mı?

Sorulan soruya hepimiz aynı anda cevap veriyoruz.

— Evet.

Tedirgin oluyorum, ister istemez cüzdanımdaki nüfus kâğıdını kontrol ediyorum.

Bizi yeni kurulan tek odalı prefabrik bir yapıdan içeri sokuyorlar. Kendimi suçlu gibi hissediyorum.

Masanın önünde sıraya giriyoruz.

Sıra bana gelince masada oturan görevlinin gözleri ile içime baktığını hissediyorum

Bu durum beni korkutuyor...

Tedirgin olduğum zaman konuşamam kekelerim.

Kekelemekse şu an isteyeceğim en son şey...

— Ne işin var İstanbul da?

—Arkadaşlarla gezmeye geldik, Hisarda bir kahvaltı edip, sonrada İstiklal caddesine gezmeye gideceğiz.

—Nerden geliyorsunuz?

— Silivri’den

— Silivri’de kahvaltı edemiyor musunuz?

— Ediyoruz etmesine de değişiklik olsun istedik...

— Ne iş yapıyorsun sen.

— Özel bir şirkette yöneticiyim.

— Müdürsün yani

—Evet (!)

—Müdür fıkrasını bilir misin sen? Hani bütün organlar bir araya gelmiş.

-Evet(!) bilirim... G .. değilim ama!

— O kadarını ben bilmem (hahahaaa)

— Ne kadar kalacaksınız İstanbul da?

- Günü birlik geldik, akşama doğru döneceğiz..

— Gece Ruslara takılmayasınız, içip içip sapıtmayasınız sakın.

- Ne Rus’u ağabey, hepimiz evli barklı adamlarız.

— Ne biliyim ben, aynaya bakmıyor musun hiç, senin gözler fıldır fıldır dönüyor.

- ...

— Cebinde kaç paran var?

— 200 YTL

— Göster bakayım... Hımmm. Kredi kartında var mı?

— Yok kullanmıyorum.

— Bankalara taktın mı yoksa? Anladım ben sende bir sorun olduğunu...

— Yok kredi kartı kullanmıyorum.

— Yetecek mi o para sana?

— Yettiği kadar...

— Tamam, İstanbul’a bastı ücretini yatır. (İstanbul’a giriş bedava olacak değil ya)... Makbuzu bana getir.

— Al bakalım günü birlik vizeni. Akşam saat sekizi geçirirsen, kaçak pozisyonuna düşersin, tutuklanırsın ona göre...

— Bir şey soracağım, bazıları aranmadan, vize almadan giriyorlar İstanbul’a?

— Onlar Avrupa Birliği vatandaşı... Onlara vize yok...

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..