Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '06

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

İstanbul’ da en güzel balık ekmeği kim yapar?

İstanbul’ da en güzel balık ekmeği kim yapar?
 

Havalar güzelleştikçe ev içleri, lokanta köşeleri iyice oturulmaz gelmeye başladı. İki üç hafta kadar önce bir akşamüstü deniz kenarında bir çay bahçesinde oturmuş çay ve tost eşliğinde boğazın sularına dalmışken, bir anda onlarca yunusun hemen ötemde sıçrayıp durduklarını fark ettiğimden bu yana, her fırsatta belki tekrar yunusları görürüm umuduyla deniz kıyısında alıyorum soluğu. 

Yunusları sadece bir kez daha görebildim gerçi ama bahar akşamlarında deniz kıyısında olmanın ne güzel olduğunu bir kez daha fark ettiğimden midir nedir, bu günlerde işten güçten arda kalan vaktin büyük çoğunluğunu denize çok çok birkaç metre uzaklıkta geçirmek gibi bir huy edindim, ister tek başıma ister arkadaşlarla olayım. 

İnsan denize yakın olunca da aklının bir köşesi hep balıkta oluyormuş, bu da tekrar hatırladığım şeylerden… Hoş, “balığın güzeli kışın olur”, “lezzetli balık soğuk suda tutulur” gibi beylik birkaç cümle aklımın bir köşesinde dursa da, “keyifle balık yemenin mevsimi de bahardır bana göre” deyip, boğaz kıyısındaki balık mekanlarını keşfe çıkıyorum. 

Gösterişli restoranların törensel havası, çift çatallar, önlüklü garsonlar bahar hafifliğinde ağır gelecek. Bu yüzden en iyisi balıkçı teknelerinden vazgeçmemek deyip soluğu Beykoz’da Dalyan Balık Lokantası’nda alıyorum. Yeniköy’den küçük tekneyle Beykoz’a geçişim 10-15 dakika sürüyor. İnişte Beykoz İskelesi’nden kuzeye doğru yüz metre ileride demirli tekne, boğazın yaşayan tek dalyanı Beykoz dalyanına karşı demirli yegane balıkçı lokantası. Tam ismi Kaptanbaba Dalyan Balık Lokantası....

Ben teknenin içinde, mutfağa yakın bir pencere kenarına ilişip içerideki koşuşturmayı seyretmeyi tercih ediyorum her seferinde ama dileyen teknenin üstünde açık havada, deniz tutmasından muzdarip olan da rıhtımdaki masalardan birine oturabiliyor. Dalyan’ın balık çorbası, balık köftesi, balık kokoreci, balık dürümü ve balık kavurması da dillere destan aslında ama benim her seferinde bayıla bayıla yediğim balık ekmeği, sanırım İstanbul’un en güzel balık-ekmeği ünvanını çoktan hak etmiş durumda. Fırına özel olarak yaptırılan ekmeklerde, bol yeşillik, domates ve kekikle servis yapılan ızgara balıkların lezzetine eş bir lezzeti başka hiçbir teknede bulduğumu anımsamıyorum. 

Ne yalan söyleyeyim, şimdi anlatırken bile canım çekti… Sahi, akşamları kaça kadar açık oluyorlardı acaba? :) 

Son not: http://www.kaptanbaba.com diye bir de internet sitesi hazırlıyorlarmış duyduğuma göre, henüz sadece bir resim var sitede ama yakın zamanda çok daha ayrıntılı bilgi bulabileceğiz sanırım burada yemekler hakkında… 

 
Toplam blog
: 5
: 2791
Kayıt tarihi
: 07.04.06
 
 

Aynı gün kaybettiğimiz iki büyük usta için... Sinema dünyasında yaprak dökümü 89 yıla 6..