Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '07

 
Kategori
Trafik
 

İstanbul' un trafiği

İstanbul' un trafiği
 

Geçenler de sayın başbakanımızın Tv.de İstanbul'un trafiği ile ilgili çareler arasında 2, 5 Milyonu bulan 34 No'lu plakaların 2 milyon da dondurulması konumunda bir fikir yürüttü. Eh eski İstanbul belediyesi başkanı sıfatıyla o günlerde kalma problemin hala rayına oturmamış olduğunun farkında. Acı olan taraf bu durumun başbakanımız tarafından tekrar gündeme getirilmesidir. Her ne kadar ilgili makamlar olduğu halde!..

Tv kanalları hemen ellerine aldıkları mikrofonlar la yollara düsüp vatandaşlarımızın bu teklife nasıl baktıklarını sormaya başladılar. Çok iyi olurdan başlayıp, park bulma zorlukları vs.vs. anlıyacağınız tek kelime ile evet veya hayır diye bir şey yok. Her kafadan bir ses. Bakalım bu durumda olan diğer ülkeler nasıl çareler bulmaya çalışmıs.

1.Japonya arabasını park edeceği bir yeri olmiyana araba ruhsatı vermiyor. Her araba Trafiğe çıkmadan evvel bir park yerine sahip olmaları şart.

2.Avrupa'da bir çok ülkeler; Şehir içine girmeyi paralı yapmış.

3.Şehir içinde dolaşacak olan arabalardan hava kirliliği ile bazı şartlar istiyor.

4.Şehir içinde ki park yerlerini o şekilde organize ediyor ki. En fazla 1 saat park edebiliyorsunuz.

Bunun karşılığında sizden ücret istiyor. Uymayan araçları çektirerek ağır ceza ve yüksek çekim parası alıyor. Bu Resmii plakalı araçlar içinde geçerli oluyor .Onlarda vazife gereği bulundukları özel park yerlerine park edebiliyorlar.


5.Şehir içi ulaşım ağını mükemmel şekilde organize ediyor.

6.Yolların kamu taşımacılığında kullanılacak bölümlerini ayırıyor yanlız onlara tahsis ediyor.

7.Yeşil yollar yapıyor.

8.Şehir içinde ulaşım noktalarına sponsorlar kanalı ile bazı noktalarda ki ulaşımı bedava karşılıyor. Büyük alışveriş merkezlerini şehir dışında kurulmasına teşvik ediyor. İş saatlerini başlangıç ve bitiş saatlerini ayrı ayrı organizesini sağlıyor.

9.Şehirler arası ulaşımı şehir çevre yolları ile karşılıyor.

10. Şehrin trafiğini, hangi kavşaktan ne çeşit araç geçtiğini, hangi saatler arasında yolların sıkışmasını. Trafik lambaların hangi saatler arası durma geçme zamanını ayarlayabiliyor.

11.Araba radyolarında bulunan trafik haberlerine ait durumları araç kullananlar ister başka bir kanalı dinleşin isterse Cd.sini dahi çalsa vermiş olduğu bir sinyalle radyo dan ulaşabiliyor.

Bu gün bu donanım kullandığımız her araba radyosunda mevcut. Aklıma gelen bir kaç maddeyi sıraladim. Daha buna benzer bir çok önlemler var.

Şimdi yukarda maddelediğim konuları bize göre açmaya çalışalım.

1.Bu gün aynen, her yapılan binanın yeterli kadar araba park yeri olması gerekir. Bizler planlarda gösterilen yerleri ya dükkan olarak veya başka amaçlarda kullanıyoruz. Denetlemeler yeterli değil.

2.Daha evvelden yapmış olduğu tesbitlerle şehrin hangi sınırları trafik de sıkışmaya neden oluyorsa. O bölgelerin giriş noktalarına arabanızı park edip bırakabileceğiniz alanlar yapıp. "Tabiiki Park ücreti alınmıyor. "Hemen park yerlerinden şehir içine ulaşımı sağlıyacak toplu taşıma araçlarını yerleştiriyor. Demek ki siz bir noktaya kadar geldikten sonra toplu taşıma aracına biniyorsunuz. Aracınızı kullanamazsınız diye bir hakkı olmadığı için siz illa da arabamla gideceğim derseniz size senelik bir giriş müsadesi veriyor bu da yüksek rakkamlar taşıyor. Eğer bu kanunu ihlal ettiğiniz taktirde önce ağar para cezası, sonra trafiğe çıkma yasağı. Tekrarları karşısında hapis cezasına kadar gidiyor.

3.İnsanların yoğun bulunduğu yerlerde eğer arabanız da kirliliği önliyecek filitresi olup olmadığına bakıyor bu arabanızın ruhsatında yazılı. Yoksa girmenizi yasaklıyor. Eğer kullandığınız filitre o günün şartlarına dair bir norm taşımıyorsa sizden gene ücret alıyor.

4.Şehir içindeki park yerleri alışveriş merkezleri hariçinde park saatleri ile ve bunlarında park ederken almış olduğunuz biletinizi camınıza koyarak kontrolü sağlıklı olmasını sağlıyor.Eğer yazılı saat içersinde arabanıza dönmediğiniz taktirde ağar cezalar ödüyorsunuz.

5.Şehir içinde ki iki veya üç şeritli yolların yanlız bir tanesini size ayırıyor diğer şeritleri Toplu taşımıya ayırıyor. Kontrole gelince toplu taşıma yapan araçların eğer onların yollarını ihlal etttiğiniz taktirde şikayetleri sizin ağar bir ceza yemeniz için yeterli oluyor. Tabii bu durumda toplu taşıma sizin özel arabanız dan çok daha seri çalışıyor. Taksiler duraklarında bekliyor.

Hareketlerinden sonra ulaşdıkları noktadaki diğer bir durağa girerek müsteri bekliyor. Duraklar senin veya benim durağım diye geçerli değil. Bu durumda da trafikte boş yolculuk ortadan kalkıyor.

6.Şehir içinde bazı saatler arası mal indirme ve yükleme için dükkan önlerinde ki park yerleri belirli bir zaman için bu araçlara tahsis ediliyor. Tabii bu arada siz önün mali indireceği yere park etmiş iseniz o ikinci şeritde durup malini indiriyor. Bu durum karşısında Trafiği kapama nedenine sebep olduğu için ona yazılacak ceza otamatik olarak size yazılıyor. Bu da en az arabanızın çekilmesi ücreti karşılığı oluyor.

7.Yeşil yollar bunlar trafiğin akışına göre hazırlanmış yollardır kilometrelerce trafik lambalarının bulunduğu bir yol olup size kaç kilometre ile hareket etmenizi gösteriyor. Uyduğunuz taktirde hiç bir zaman kırmızıya yakalanmadığınız gibi ulaşmak istediğiniz yere durmadan ulaşabiliyorsunuz.

8.Şehir içinde ki ulaşımı şehirde bulunan firmalar tarafından sponsor olarak ödenen paralarla bedeva hareket etme imkanınız oluyor.

9.Şehirler arası yolculuk yapan kişileri çok net bir şekilde işaretlerle göstererek şehir içine sokmadan yönlendiriliyor.

10.İşsiz kalmış veya devlet yardımı alan sıhhi durumu yüzünden çalışamıyan. Kişiler devlet den aldıkları maaşlarının yanında. Ek olarak saati 1 ila 1, 5 eura ödenerek sizlere hem bir meşgale hemde aldığınız maaşın yanında ufak bir yardım sağlıyor. Ne mı yapıyorsunuz kavşak başlarında oturup elinize verilen numaratörlerle gelen geçen arabaları sayıyorsunuz. Bu şekilde iki taş birden vurulmuş oluyor. Fakir işsiz vatandaşına maddi bir katkı, diğer taraftan her kavşak veya yolun tam olarak hangi saatler arasında ne kadar aracın kullandığını tespit ediyor. Buna göre lambaların ve şeritlerin sayısını vaya bekleme dakikasını düzeltebiliyor. Her şeyden önce hangi yolların yoğunlukla araçlar tarafından kullanıldığı belli oluyor.

Anlıyacağınız senin araba alma hakkını yasaklıyamıyor. Bu insan haklarına aykırı olduğu için. Diğer taraftan öyle bir organize ile kendi isteğin ile önün kurduğu düzene uymani sağlıyor. Eğer bir otobüş söferi almış olduğu yolcu miktarı kendisine ön görülen den fazla olduğu taktirde her halde o gün, aylık maaşını trafik cezası olarak öder.

Yasakları bir kenara bırakıp etrafımıza bir kere bakalım. Yoksa yasaklar, birilerini gene milyoner yapar yeni yeni rant kapıları açılır. Tıpkı taksi plakaları gibi. Plakası kendisinden pahalı tek ülkeyiz herhalde.
Saygılarla.

60 Araba ve bir Otobüs: Bir Otobüsün taşıyacağı yolcuyu 60 araba taşıyor.
İşte cözüm. Bu gün yaşadığım şehrin nüfusu ve büyüklügü İstanbaul'un yarışı. Aşağı yukarı her kezin bir arabası var.Bu da Başbakanımızın dondurmak için yaptığı teklifin 2 misli. Yollar'a gelince İstanbul'da yolların genişliği ve çokluğuna inşallah Berlin Şehri de bir gün kavuşur.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..