Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '10

 
Kategori
Şiir
 

İstanbul'a mektup

İstanbul'a mektup
 

Bu sana ilk mektubumdur

Ey koca tarih İstanbul

Sana söylemeğe dilim varmıyor

Ben bozkır, ben kıraç, ben dul

Bunlar beni artık sarmıyor

Ey koca tarih İstanbul.

***

Sen buram buram, sen burcu burcu

Oysa ben barut, ben ter, ben kan

Ben Kerbela, ben perişan, biçare

Bu kavga, bu dövüş, bu isyan

Beni hâlâ aramadın ne çare

Oysa ben barut, ben ter, ben kan.

***

İstanbul ah İstanbul

Beni dinle, beni anlaman gerek

Bu elem, bu keder, bu dert, bu çile

Katil olduk bilerek, bilmeyerek

İstanbul’um tüm çabalar nafile

Beni dinle, beni anlaman gerek.

***

Bu satırlarıma sakın gücenme

İstanbul İstanbul, ah İstanbul

Ellerim nasırlı, ellerim patlak

Ben yetim, ben öksüz, ben yoksul

Susuzum inan, dudaklarım çatlak

İstanbul İstanbul, ah İstanbul…

Abdülkadir GÜLER

( Şairin Dicle Köprüsü / Şiirler kitabından )

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..