Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '16

 
Kategori
Şiir
 

İstanbul'a mektup

İstanbul'a mektup
 

Bu sana ilk mektubumdur
Ey koca tarih İstanbul
Sana söylemeğe dilim varmıyor
Ben bozkır, ben kıraç, ben dul
Bunlar beni artık sarmıyor
Ey koca tarih İstanbul
 
***
 
Sen buram buram, sen burcu burcu
Oysa ben barut, ben ter, ben kan
Ben Kerbelâ, ben perişan, biçare
Bu kavga, bu dövüş, bu isyan
Beni  hâlâ anlamadın ne çare
 
***
 
İstanbul, ah İstanbul
Beni dinle beni anlaman gerek
Bu elem, bu keder, bu dert, bu çile
Katil olduk bilerek, bilmeyerek
İstanbul’um tüm çabalar nafile
Beni dinle, beni anlaman gerek
 
***
 
Bu satırlarıma sakın gücenme
İstanbul, İstanbul, ah İstanbul
Ellerim nasırlı, ayaklarım patlak
Ben yetim, ben öksüz, ben yoksul
Susuzum inanan, dudaklarım çatlak
İstanbul , İstanbul,.. Ah İstanbul…
 
Abdülkadir  GÜLER 
 
Dicle Köprüsü ( şiirler ) Çaba  yayınları Ankara 1970
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..