Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '16

 
Kategori
Üniversiteler
 

İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencisi Oğuzhan Özgül ile...

İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencisi Oğuzhan Özgül ile...
 

Oğuzhan


İstanbul Aydın  Üniversitesi Basım Yayım Teknolojileri Bölümü Öğrencisi Oğuzhan  Özgül : “Engelli her insan bana zorluklarla başa çıkmayı, bu hayatta mücadele etmeyi öğreten insanlar oldular”

Soru-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

Oğuzhan  Özgül-Benim adım  Oğuzhan özgül 1997 yılında İstanbul Bakırköy'de doğdum. Şu anda19 yaşındayım.

Kitap okumayı ve kitapların içindeki ilginç, farklı konuları araştırmayı, Müzik dinlemeyi, film izlemeyi, hayvanlarla vakit geçirmeyi ve kamp yapmayı fazlasıyla seviyorum.

Genellikle dünya ya pozitif bakmaya çalışıyorum çünkü pozitif bakarsam pozitif olacağına inananlardan birisiyim. Biz ne kadar kendimizden vazgeçip diğer yaralılara yardım eder, yol gösterirsek o kadar “insan” olabiliriz diye düşünenlerden de birisiyim aslında.

İlk olarak Remzi Yurtsever ilköğretim okulunu okudum. Daha sonrasında ise  Zehra Mustafa Dalgıç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni bitirdim. Şimdi İstanbul Aydın Üniversitesinde Basım ve Yayın Teknolojileri 1. Sınıfta okuyorum.

Soru- Neden  basım yayım teknolojileri? Neden Aydın Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

Oğuzhan Özgül- Basım ve yayın teknolojilerini okuma sebebim aslında araştırma yapmayı çok sevdiğim için bu bölümden geçiş hakkı bulunan gazeteciliğe geçme fırsatı yakalamam aslında. İst. Aydın Üniversitesini seçme nedenlerimin arasında Meslek yüksek okulunun ana kampüste bulunması çünkü diğer üniversiteler meslek yüksek okullarını ana kampüs dışında yapmış oldukları için sanki ayrımcılık yapıyor gibime gelmişti seçme nedenlerimin arasında birde İst. Aydın Üniversitesi’nin köklü ve gelişmiş bir üniversite olması nedeni ile tercih etmiştim.

Aslında herkes gibi kaygılarım vardı. Çünkü her öğrenci gibi bu okulda ilk yalımız ve burada olan her şey hayatımızın dönüm noktası olacağı için başlarda kaygılıydım. Şimdi üniversiteye başlayalı sekiz  ay oldu ve her şey daha güzel oluyor.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız  ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza   bakışı nasıldır?

OĞUZHAN  ÖZGÜL-Annem ev hanımı, babam matbaacılıktan emekli. Kardeşim benim okuduğum ilkokulda okuyor daha 4. Sınıfta. Benim göstermiş olduğum tüm çabalarımın arkasındalar biliyorlar ki her şeyi kendim ve geleceğim için yaptığımın farkındalar ondan ötürü her zaman yanımdalar.

SORU- Basım ve yayım Teknolojileri alanını anlatır mısınız? 

OĞUZHAN ÖZGÜL-Basım ve yayın teknolojileri, içerik olarak bir gazete, dergi ve kitabın okuyucuya ulaşıncaya kadar olan tüm süreçlerinin üretilmesidir.

Bu bölümde içerik üretirken, diğer yandan da gazete ve dergi gibi basılı yayın organlarına  yayınlanacak içeriklerin tasarımlarını yapıyoruz.

SORU- Üniversiteliler genelde çekingen ve içine kapanık siz ise aktif ve girişkensiniz bunun  ilerde ne faydasını göreceksiniz? 

OĞUZHAN  ÖZGÜL-Üniversitelilerin çekingen olup olmadığını bilmiyorum ama kendim açımdan hayatım boyunca her zaman birileri için bir şeyler yapmaya çalıştım ve de hep öyle oldu.Benim bu yardımsever olmam ileride her zaman iş hayatımda da normal yaşantımda da bana çok faydası olacağına eminim.

SORU- Bölüm fakülte ve Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz? 

Oğuzhan Özgül-- Gelişim bakımından önermek istediğim birkaç şey var Üniversitemizde engelli dostlarımız için yerler, asansörler çoğaltılabilir. Zaman içerisinde bunların olacağına inanıyorum çünkü İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal konulara öncelik veren bir üniversite olduğu için.

Soru- Bölümden mezun olunca bu alanda nereye kadar gelmek istersiniz?
 

OĞUZHAN ÖZGÜL- Basım ve Yayın Teknolojilerini bitirdiğimde Dikey Geçiş Sınavı’na girip 2 yıllıktan 4 yıllığa geçiş hakkımı kullanarak Gazetecilik bölümüne geçiş yapacağım. Oradan gazeteciliğin alt bölümlerinden olan araştırmacı gazetecilik okuyup yüksek lisans yapmayı hedefliyorum. Hedefim Akademik kariyer yapmak bu bölümlerle ilgili.

SORU- Özellikle engelliler olmak üzere dezavantajlı gruplara olan ilginizi  biliyoruz. Bu size  ne kazandırıyor?

Oğuzhan ÖZGÜL-Maddeler halinde yazarsam eminim ki sayfalar yetmez neler kazandığım konusunda. Çünkü engelsiz her insan bana zorluklarla başa çıkmayı, bu hayatta mücadele etmeyi öğreten insanlar oldular. Tanıştıklarım benim birer abim, ablam, oldu hepsi. Onları yıllarca beraber tanıyormuşum gibiyim. Aynı sizinle muhabbetimiz gibi Turan Yalçın abim.

Engelsiz Kalemler fuarında tanıştığım her yazar kendine has yöntemlerle bana her şeyi öğrettiler.

Soru- Üniversite öğrencilerinin genel sorunları nedir? Çözüm yolları nelerdir?

Oğuzhan ÖZGÜL-  Üniversite öğrencilerinin genel olarak sorunları ev, ulaşım, verilen projeler vb. konular. Çözüm yollarına gelirsek genel olarak hepsi çözülebilen sorunlar ve hepside basitçe çözülebilir.

SORU- Genelde basım yayım teknolojileri özelde Aydın Üniversitesi basım yayım teknolojileri kazanmak isteyenlere neler önereceksiniz? 

OĞUZHAN  ÖZGÜL-  Öncelikle bu bölümü gerçekten istiyorlar mı diye kendilerine sormaları gerekmektedir çünkü bu bölümü gerçekten istiyorlarsa bu bölümü başarılı bir şekilde yapabilirler. Bu bölümde olduğundan çok şey öğreneceklerine eminim çünkü ben sadece dersleri değil bu hayatta olan her zorluğu her başarıyı gördüm benim tavsiyem bu bölüme isteyerek ve severek yaparlarsa emin olsunlar ki başarılı olacaklardır.

Çok güzel bir röportaj oldu Oğuzhan engellilere olan ilgi ve sevginizin bir ömür devam etmesini dilerim.

  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..