Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İstanbul bakalım ne diyecek?

İstanbul bakalım ne diyecek?
 

Anlayan ilk hüzünü burada yakaladı.


İyice çekil benden, dedi. İstanbul'dan çekilmek?!

Çekiniyorum. Hele yağmur yağsın, bulutlar iyice tepesine binsin kara kara, bakarız icabına. Kimin? İstanbul şöyle bir sallanırsa...İyisimi sus sen. O konuşsun, sen onayla. Konuşmak, sahi ne zor ve yazmak. Dilin yetersiz kalıyor, kalemin. İstanbul acımasızca gülüyor.

Tam zamanı, ağır hareket etme, neresini buldun, yapış!

Hemen gir oraya. Kapını kapat. Kitlenme. Dökül. Ne yağmur ol ne de kar. İstanbul ol, eğer olabilirsen, izinli veya izinsiz, eğer korkmuyorsan....Kokuyor. Aç kapını. Acil kapında çık. Acele et! İstanbul'a yakalanmaktan bıkmadın mı? Ne derdi var onun seninle?

İstanbul'u sen gecelerinden bilirsin; aşk ve şiir uyurken ağrılarından.

Oynayalım, dedi. Oynadık. İyi bir oyundu. Benden kötü bir oyuncuydu. Büyüktü. Küçüktüm. Olayı büyüttü. Büyülendim. Sonrasını hatırlamıyorum Hatırlatması için gecesini çaldım. Yanlış anladı. Yalnız kaldım o minik ayda. Düşmemi bekliyordu; lakin o beni sıkı tutuyordu.

İstanbul, sıkıldım senden, dedi.

Ben de ben de oynamak istiyorum, dedim, seninle, senin dilinde. Çocuk...Küçümsedi. Küçüldüm. Sevdim. O kitaptan olmalı, o aya gelmeden büyüdüm. Dalga geçiyordu benimle. Şehire bakar mısınız? Komik olma, dedi. Mimiklerimi serbest bıraktım. Olanların sorumlusu gözlerim değildi.

İstanbul, sandığından daha temizim, dedi.

Daha ileriye gitmek istiyorum, dedim. Yakan kısa, dedi. Tutulmuyor. Zevk vermiyor. Bence kendinde ısrar etme, sal. O kayık aklıma geldi, o şehir, o deniz, o sen ve ben; kahkahamın içine sığmaya çalışmasaydı....

1. Not: Ne zaman İstanbul, desem, İstanbul geliyor, geliyor ama, yanında o, hep onunla geliyor; bir yalnız kalabilsek....

2. Not:

İstersen İstanbul

sesini sesine katar,

tek iste,

açıl,

neden niye niçin diye sorma,

bekle,

uzun uzun bekle,

la sesini duyuncaya dek.

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..