Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '10

 
Kategori
Siyaset
 

İstanbul CHP de ince operasyon!

İstanbul CHP de ince operasyon!
 

Yorum Yok!!!!


Geçtiğimiz pazartesi günü (11.10.2010) her hafta periyodik olarak yaptığımız geniş katılımlı toplantımızda bir veda konuşması yaptım. Yaklaşık yüz kadar bayan üyemiz gelmişti. Çoğunun olaylardan haberi yoktu. Toplantımız saat 14.00 de açılır. Ben o gün özellikle yarım saat kadar geç gittim. Bunun nedeni yönetim kurulumdaki arkadaşlarımın durumu anlatan konuşma yapmalarında rahat hareket edebilmeleri içindi. Toplantı salonuna arka kapıdan kimseye gözükmeden adeta süzüldüm ve kendimi göstermeyecek şekilde kapı kenarında bekleyip onları izledim. Sırayla konuşmalarını dinledim. Nefis bir savunma hazırlamışlardı. Keşke İl Başkanı Sn. Berhan Şimşek’te orada olaydı da dinleseydi. Belki o zaman yargısız infazdan vaz geçerdi.

Arkadaşlarımın bu konuşmaları sırasında salondan “nasıl olur?” “Olamaz, bu bir haksızlıktır” gibi haksızlığa isyan sesleri yükseliyordu.

Konuşmaların ardından kendimi kürsüye biraz gösterdim arkadaşlarım kürsüden inerek “başkanımız geldi” diyerek yanıma geldiler. Bu arada başlar bana doğru dönmüştü haliyle. Alkışlar arasında kürsüye çıkıp veda konuşmamı kısa ve de öz olarak yaptım.

Başkanlığın onurlu olduğu kadar, sorumluluk isteyen bir görev olduğunu, bu sorumluluğu her zaman hissederek görevimi yaptığımı anlattım. Kendilerine ben değil, biz olursak başarıya ulaşacağımızı zaman, zaman söylemiştim.

CHP Kadıköy Kadın Kolunun başarılı örnek bir kurul olduğundan bahisle tüm başarılarımızda hepsinin imzası olduğunu, bunda biz olmanın önemini anlattım. İşte, bu başarımızı çekemeyen bazı kişilerin komplosu ile görevden uzaklaştırılmak istendiğimizi tüm içtenliğimle anlattım.

Konuşmam sırasında komployu hazırlayan veya ortak olan arkadaşlarımızın hiç birisinden ses çıkmadı tabi. Konuşmam sonucu çalışma odamıza geçtiğimde inanın çok duygusal anlar yaşandı. Boynuma sarılıp bizi bırakma diyen arkadaşlarımın yanı sıra ağlayanlar da oldu. Onların çevremde sevgi yumağı oluşturmaları ve bu durum beni çok duygulandırdı elbette.

Ağlamamak için tüm itidalimi kullanarak gözyaşlarımın boşalmalarına engel oldum. Bu arada bazı arkadaşlarım yönetimin ayrılmaması için CHP. İl Başkanlığına gönderilmek üzere imza kampanyasına başlamışlardı.

İlçemizin kapısından çıkarken tüm hüznümü içime gömerek içimden şöyle düşünüyordum;

Bir ideal uğruna koskoca bir 25 sene nasıl da geçivermişti ve bunca emeğin karşılığı bir komplo ile nasıl böyle bir kalemde silinip atılmıştı?

Bir film şeridi gibi geçmişin bazı kesitleri gözümün önünde canlanıverdi.

O zamanlar bilgisayarlar, cep telefonları yoktu. Eski ilçe binamızda bir gün yakacak kalmadığından gazete ve kâğıt parçalarını yakarak ısınmıştık.

Seçim zamanlarında ellerimizde un ve yapışkan bir madde ile sulandırılmış kovalarımız sokaklara, caddelere afiş yapıştırmaya çıkardık. Yağmurda, çamurda, soğukta ve sıcakta sokaklardaydık. Ara sıra karşıt görüşlülerle bize saldırdıkları için ufak tefek olaylar da olurdu. Kimler yoktu ki bu çalışmalarda. Şimdiki Genel başkan Yardımcımız Sn. Gürsel Tekin, eski İl Sekreterimiz Sn. Uğur Afacan, Suna ablamız ve diğerleri. Bizler böyle emektarlardık işte.

Güneş gözlüklerimi taktım, yanımdakiler gözlerimdeki buğuyu görmemeliydiler. Acımı hissettirmemeye çalışmalıydım.

Sonra yine içimden konuşmaya başladım:

-Tünay, üzülme kendinle gurur duy. Makamlar gelip geçicidir ama dostluklar önemlidir. Sen ardında bir sürü acı, tatlı hatıralar bırakarak ama en önemlisi büyük bir sevgi bırakarak buradan ayrılıyorsun. Partimin şu son günlerdeki basına yansıyan haberleri karşısında bizimkisi çölde olan bir kum tanesi gibiydi…

İST. CHP DE İSTİFA FURYASI

Basına düşen haberlerde ve yorumlarında birçok ilçenin Kadın Kolları ve Gençlik Kollarının görevlerinden alındıklarını veya istifaya zorlandıklarını takip ediyorum. Bu ilçeler arasında çalışanlarında olduğunu biliyoruz.

Görevden alınma nedenleri çalışmama olarak gösterilse bile insana sormazlar mı ilçe başkanı ne yapmış diye. İlçe başkanının hiç mi suçu yoktur? Demek ki yan kollarını çalıştıramamış. Bu ne için dikkate alınmaz, bunu hayretle izliyorum. Bazen ilçelerde kollar tüm güçleri ile çalışırlar ilçe başkanının katkısı olmadan, ne yazık ki başarı olursa kendisine mal edilir. Peki, bu durumda başarısızlık olunca neden hesap sorulmaz?

Bizim başımıza gelen çölde bir kum tanesi demiştim yukarıda ama görülüyor ki böyle değilmiş. Çok ilçelerde bir takım suçlamalarla böyle oluyormuş.

Sn.Kılıçdaroğlu çalışmayan örgütleri görevden alacağını referandum ertesi söylemişti. Bu düşüncesinde de çok haklıdır ama bu arada çok iyi çalışmış ilçelerin neden görevden alındıklarını veya istifaya zorlandıklarını da araştırmalıdır bence.

Parti içinde demokrasinin işlemesini sağlamalıdır. Birilerinin Demoklesin kılıcı gibi partiyi bölmelerine, insanları partiden uzaklaştırmasına mutlaka engel olmalıdır.

İnternette aleyhime komplo olarak yapılan iftira ile yargısız istifaya zorlanmamızın nedenini zaten Milliyet Blogtaki sayfalarımda anlattım. Ancak bu sayfalardan çok kişiye ulaşmam mümkün olmadı elbet.

Gerçek Gündem.com genel yayın yönetmeni ve sahibi Sn. Barış Yarkadaş’ın SKY Türk TV de 18 Ekim.2010 tarihinde ve reyting rekorları kıran Sn. Gürkan Hacır’ın Şimdiki Zaman programında yaklaşık üç saatlik söyleşisinde beni de adım ile söylemesi ve haksızlığa uğramamızı anlatması üzerine telefonlarım susmadı.

Duymayanlar da duydu ve yanımda olduklarını söylediler.

Dürüst ve cesur gazetecilikte örnek olan Sn. Barış Yarkadaş’a bana ve arkadaşlarıma bu imkânı verdiği ve CHP yi masaya yatırıp bilinmeyenleri anlattığı için ayrıca bizi akladığı için sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

 
Toplam blog
: 375
: 801
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..