Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '09

 
Kategori
Siyaset
 

İSTANBUL CHP DEĞİŞTİRİR Mİ -2-

Sayın okurlar dünkü İstanbul CHP' ni değiştirir mi başlıklı yazıma 2 yorum aldım. Her iki yorumuda herkesin paylaşması gerektiğini düşünüyordum. Ancak bir tanesini bu sayfada yayınlamak için sayın okurdan izin gelmedi Sn. Aydın ÖZGÜR ise izin verdi. Sn. ÖZGÜR' ün yorumunu aşağıda okuyacaksınız. Diğer yorum ise sanırım blog bölümünde açık olarak yer alacak. Yayınlanan yorum hiç dokunulmadan kopyalanmıştır.

"CHP'nin elit
CHP'nin elit bir parti olduğu ya da bu anlayışı temsil ettiği, desenformasyondur, Chp'ye karşı muhalifliğin argümanıdır. Chp elitizmi filan temsil etmez. Ancak akpciler ve akpcileşitirilmişler, Chp'nin böyle bir parti olduğunu ileri sürerek, iktidardan uzaklaştırmaya çalışırlar. Ayrıca, Chp çok kısa dönemler hariç, 60 yıldır doğru düzgün ülkeye yönetme fırsatı bile bulamamıştır." Bu yorum Sn. Aydın ÖZGÜR' e ait.

Sn. Okurlar benim İstanbul CHP' ni değiştirir mi başlıklı yazım Sn. Taha AKYOL' un yazısı üzerine kaleme alınmıştır. Bu nedenle öncelikle Sn. Taha AKYOL' un önceki günkü Milliyet gazetesinde yer alan yazısı okunmalı, daha sonra benim yazım okunmalıdır. Bunu da yazımda açıkça rica ettim. Elitlik kavramını Sn. Akyol kullandığı için bende başka bir yorum ve sorgulama getirerek tartışmaya çalıştım.

Çok özetle Sn. Akyol CHP' nin elitlerin partisi olduğu için gerçek sosyal demokrat parti olamadığını ama seçimi kaybetse dahi Sn. Kılıçdaroğlu ve Sn. Tekin sayesinde artık klasik söylemlerinin dışına çıkarak oy oranını ciddi bir biçimde artırabileceğini belirtiyordu.

İşte benimde sorunum budur sayın okurlar. Yıllarca hep buna karşı çıktım. Seçimlerde başarı özellikle ülkemizde oy sayı ve oranına bağlanamaz. Başarı ne kadar oy aldığınız değil, ne kadar doğruları söylediğinizdir. Bu doğrular için benimsenmese ve tek bir oy alamasa dahi ne kadar somut ve doğru öneriler getirdiğinizdir.

Oysa tüm medyamız Sn. Baykal başta olmak üzere tüm CHP' ni seçimlerde hala % 20 ler civarında oy almakla suçluyor. Ben de diyorumki bu bir başarıdır. Sn. Baykal ve CHP eğer başarı oya endekslenecekse başarılıdır diyorum. Zahmet edip Milliyet Blogdaki yazılarıma bakarsanız 1950 den beri Türkiye' de sol bir iktidar çıkmadığını ve çıkamayacağını söylüyorum. Çıkamayacak olmasının nedeni ise tam anlamı ile BİZİZ. Bizden analitik düşünce sistematiğinde davranan, önce çevre, doğa, kültürel varlıklarımız diyen, ülkemizi bize uydurmak yerine, kendimizi bu coğrafyaya uydurmak isteyen çoğunluk çıkmamıştır. Çıkmayacaktır. Yani ülkemiz insanının çoğunluğu bana göre bu sistematik içerisinde düşünürseniz ELİT değildir. İşte bu nedenle CHP' nin ve diğer herhangi bir partinin önerileri, olmayan ELİT! lerden daha da öteye canımız halkımız ile paralellik göstermemelidir.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..