Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '11

 
Kategori
Mizah
 

İstanbul’da 20 milyon lale dikildi mi?

İstanbul’da 20 milyon lale dikildi mi?
 

20 Milyon Lale! Gel de İnan!


Belediye başkanı Kadir Topbaş 2011’de İstanbul’da 20 milyon lale dikildiğini açıkladı. Üşenmedim, saydım, bulduğum rakam 926.318. Hadi bakalım, aksini ispatlasınlar!… 

Peki, geri kalan 19 milyon küsur lale nerede? 

Bu lale işi, ilk dikim yapılan seneden beri hep midemi bulandırdı. Nah şuraya yazıyorum, günün birinde bunun kokusu çıkacak, göreceksiniz. 

Ömrü iki-üç haftadan ibaret olan bir çiçek için bu kadar masrafa değer mi? Kentin bunca sorununa ve çok daha ucuza kalıcı peyzaj imkânına rağmen lalede ısrar etmenin mantığını anlayamıyorum. 

Hani Lale Devrine ithafen ve atalarımıza saygı babından yapılıyor dense, İstanbul’da sayısız tarihi eserin bakımsızlıktan döküldüğünü, yıkıldığını, hatta imha edildiğini; kazılarda çıkan binlerce yıllık tarihi esere “çanak-çömlek” gözüyle bakıldığını gördükçe atalara saygı da inandırıcı gelmiyor. 

Lale dikiminin yapıldığı ilk sene de iki milyon diktik demişlerdi, ona da inanmamıştım… Benim bulduğum rakam 112.324’tü… 

Saydığıma inanmadınız değil mi? İnanın, inanın. Birisi önüme bir posteki getirse ve üzerindeki kıl sayısını abartsa, doğrusunu ortaya çıkarmak için kılları tek tek saymaya üşenmem. Sırf “kıllık” olsun diye. 

Dikilen çiçekleri saymak sanıldığı kadar zor değil. Birkaç bölge belirleyin. O bölgelerde dikilen laleleri sayın. İstanbul’un toprak büyüklüğü belli. Bulduğunuz lale sayısını; denizleri, gölleri, ormanlık alanları ve dikim yapılamayacak alanları çıkardıktan sonra kalan araziye projekte edin. Ortaya çıkacak rakam benimkiyle aynı olmazsa, ant olsun, gider bütün laleleri tek tek sayarım. 

20 milyon rakamı imkânsız. İstanbul’da çiçek dikilebilecek tüm alanları lale için kullansanız gene de bu rakama ulaşılamaz. 

Acaba ülkedeki g…t laleleri de bu rakama dâhil mi, diye düşünmeden edemedim. Öyle ise 20 milyon bile az… 

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..