Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '06

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İstanbul'da kaç pist var?

Çocukluğumdan beri gezginim ben. Hep şehirden şehire, ülkeden ülkeye gittim. Gazeteci oldum, gezi alanım daha da genişledi. Binlerce kere İstanbul'dan uzaklaştım, her seferinde de geri kondum...
Ama hiç böyle birşey yaşamamıştım...

Geçen hafta Bodrum'dan Atlas Jet ile dönüyorum. Normal anonslar falan, klasik uçuş programı. Bu arada uçak tam saatinde havalanmak üzere yerini almış, kaptan "bir dakika içinde kalkacağız" diye bilgilendirici konuşmalar yapmakta.

Önce kaptanın sesi dikkatimi çekti, sonra da düzgün konuştuğu İngilizce. Daha çok yabancı havayollarındaki pilotlar gibi; sakin, sevecen, kendinden emin. Sonra her 10 dakikada bir bizi bilgilendirmeye başladı. "Biga'dan kıvrılıyoruz, Marmara Denizi'nden alçalmaya başlayacağız" gibi son derece gerekli bilgilerle donattı bizi. İstanbul'a yaklaşırken de, "Atatürk Havaalanı'nda üç pist var; 0-6, 2-4, 3-6. Bu pistlerin isimleri, alçalma derecelerine göre verilmiş. Şu anda en güzel İstanbul manzarasını seyredecğimiz pistten yaklaşıyoruz. Trafik sıkışık. Tam altınızda Olimpiyat Stadı'nı görüyorsunuz, hemen sol tarafta..."

Harika bir İstanbul turuyla, çok ilgimi çeken hava-yol ve coğrafya bilgileriyle donanmış şekilde uçuşu tamamladık. En önde oturuyordum, belki pilot kabininden çıkar da tebrik ederim diye bakındım, ama çıkmadı.

Kaptanımızın adı Derya Günaçan'dı. Şimdiye kadar hiçbir uçakta pistlerin açılarını anlatan bir kaptana rastlamamıştım, ona buradan teşekkür etsem olur mu?

 
Toplam blog
: 18
: 5166
Kayıt tarihi
: 11.05.06
 
 

Benim işim, hikayenizi anlatmak...Mesleğimi soranlara ne diyorum? Gazeteci? Muhabir? Yazar? Televi..