Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '10

 
Kategori
İstanbul
 

İstanbul'da köprüler otoyollar

Başta İstanbul olmak üzere tüm otoyollarda araç geçişi bilindiği gibi önce kartlı geçişe yönlendirildi, şimdi ise otomatik geçiş sistemine yönlendiriliyor. Tabiiki paralı geçişten kartlı geçiş OGS'de kartlı geçişten daha iyi olup özellikle köprü gişelerinde yığılmaları azaltacaktır, en azından bu beklenti ile bu düzenlemeler yapılmaktadır.

Bu işler yapılırken öngörüsü zayıf veya hiç olmayan insanlar işlerin başında olunca trafiğin ve sürücülerin rahatlığı için yapılan düzenlemeler kısa sürede insanlara sıkıntı olarak geri dönmektedir. Tıpkı 28 Temmuz saat 18.00 sularında Boğaziçi Köprüsünün OGS geçiş turnikelerinde olduğu gibi.

Ben sık sık İstanbul'a gelip giden ancak İstanbul'da sürekli yaşamayan birisiyim. Gördüğüm kadarıyla özendirmeler sonucu OGS kullananan sürücü sayısı oldukça artmış (Bende OGS kullanıyorum) ancak buna uygun olarak OGS turnike sayısı arttırılmamış, daha önceki KGS turnikelerindeki yığılma OGS turnikelerine yansımış. Benim geçtiğim saatte Boğaziçi Köprüsü OGS turnikelerinde uzun kuyruklar oluşmuşken KGS turnikelerinden araçlar beklemesiz geçiş yapıyorlardı, bende KGS kartım olduğu için beklemeksizin KGS turnikesinden geçiş yaptım.

Tabiiki burada belirtmeden geçemiyeceğim bir diğer hususta hiçbir geçiş kartı olmadığı halde turnikeye gelip araçtan inip arka sıradaki sürücülerden KGS kartı isteyenler var ki bunları nitelendirecek isim bulamıyorum.

Bu sıkıntıların önceden yapılacak planlamayla çözümünün kolay olduğunu düşünüyorum. Anlaşılıyorki böyle bir planlama yapılmamış bari bundan sonra İstanbul trafiğinin ve Boğaz Köprülerinin sayın yöneticileri lütfen bu konulara çözüm üretiniz. İstim arkadan gelsin mantığıyla hareket etmeyiniz.

 
Toplam blog
: 10
: 742
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

Bir süre telekom sektöründe çalıştım. Eğitim aldığım dal ise elektrik mühendisliği olup halen elektr..