Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '07

 
Kategori
Psikoloji
 

İstanbul'da ne neyi arıyorum?

İstanbul'da ne neyi arıyorum?
 

İstanbul'da ne arıyorum?
Sordum önüme ilk çıkan insana. Baktı uzun uzun baktı yüzüme adam. İstanbul'da bir adamdı adam. Sonra adamlar çoğaldı, İstanbul yine İstanbul'du. Sonra adamlara kadınlar, çocuklar, kediler, eksik olmasınlar köpekler eklendiler.
İstanbul'da neyi arıyorum?
Adamlar tuttular kollarımdan, kaldırıp trene fırlattılar beni. Aradığım ne ise Allahın İstanbul trenindeymiş, burada!
Kadınlar uzun upuzun saçımı çeke çeke, yerlerde sürüye sürüye bindirdiler beni vapura. Vapurun son yolcusu bendim belki de ilk. Dediler deliler neyi arıyorsan buradadır, İstanbul İstanbul!
Karaköy'de çocuklar karşıladı beni. Aman Allahım, ne çoktular! Aman Allahım ne azım! Çocuklar beni tekmeleye tekmeleye Galata Kulesi'ne çıkardılar; İstanbul'da ne arıyorsan, işte burada, karşında dediler, deliler, çocuklar karşında!
Düştüğüm yerde kediler yaladılar kanlı yüzümü. Anca kendime gelebildim bu İstanbul'da. Kediler dediler, İstanbul'da arasa arasa insan yine kendini arar, dediler yine kediler, eskiler.
Bir İstanbul'a baktım, bir bana; hadiyin be!...den sonra başladım köprüde koşmaya....
Soluklandığım yerde köpekler bitti yanımda. Koşacak halim yok, kaçacak. Siz koşun, dedim köpeklere, siz kaçın, ben yürüye yürüye gelirim ardınızdan. İstanbul'da ne arıyorsam, her neyse neyi, onların varacağı yerdeymiş, vardıkları.
İstanbul'da ne arıyorum acep? diye en son kendime sordum, ben olan bana.
Ben İstanbul'da neyi arıyorum?
O adamın yanında oturur buldum beni. Ne kadar pisti adam. Ne kadar kötü kokuyordu. Temiz İstanbul'a, temiz İstanbul halkına ayıp oluyordu. Bu pislik tam İstanbul'un ortasında ne arıyordu, neyi?
İstanbul'da beni, diyordu ısrarla pislik, beni beni arıyorsun, sende beniiii!...


İstanbul'da bir şey aradığın yok senin, bir şeyi aradığın, sen dahil, ben ve ötekiler; hepsi bir uydurma sen tarafından senlere, benlere ve ötekilere; sor, inanmazsan sor denize, göğe, taaaa ona, ha, sor!!!


Bırak beni kadın, bırak adam, İstanbul'da ne arıyorsam arıyorum. Arayacağım rahat bırak beni kadın. Kadının adamı adam, adamın çocuğu çocuk, çocuğun köpeği köpek, köpeğin kedisi kedi bırakın beni bende ve İstanbul'da,
neyi arıyorsam arayayım; sadece arayayım, bulmak olmadan.
 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..