Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '11

 
Kategori
İstanbul
 

İstanbul'da yaşamak ayrı bir güzel

İstanbul'da yaşamak ayrı bir güzel
 

Sapphire seyir terası


Eşim de benim gibi gezmeyi çok sever. Gezi oldu mu hiç olmaz dediğini duymadım. Eşimin gezmediği ülke yok sanırım… Oysa ben Türkiye’yi bile tam gezemedim. Size kendimle ilgili bir şeyi itiraf etmek istiyorum. Ben uçaktan korkuyorum…
Bir gün önceden konuşmuştuk. Yarın ne yapabiliriz, nerelere gidebiliriz diye, maslakta sapphire seyir terasına gitmeye karar verdik.

Sapphire seyir terası, İstanbul'un tarihi ve turistik abidelerini, üç imparatorluğun medeniyet izlerini bir arada görme fırsatını bulduk. 236 m yüksekliğindeki sapphire'in seyir terasındaki sabah kahvaltımızı yaptık..

Helikopter bizi İstanbul Sapphire’den alacak ve İstanbul’un eşsiz güzelliklerine götürecek. Boğaz’ın parıltısı, Kız Kulesi’nin efsunu, Ayasofya’nın ihtişamı, Topkapı Sarayı’nın gizemi, Sultanahmet’in görkemi, Yerebatan Sarnıcı’nda ateş dansları, huşu içinde semazenler ve Taksim’de kalabalıklığı gördük.

Sapphire’ den bir an önce çıkmak istedim nedeni de; Ben 3 katlı binalara bile giremezken, 236 m yüksek olan bina girmek ürkütüyordu doğrusu. Korkmuyordum tedirgin oluyordum. 17 Ağustos debreminde enkazdan çıkmıştım çünkü…
Eşime çok teşekkür ediyorum, moralimi iyi tutmamı saglar, beni neyin mutlu edeceğini iyi bilir. Mutlulukların en güzelini hissetmek… Mutlu olmak için ne kadar uğraş veriyorsam da, gecmiş zaman bana acı, keder ve gözyaşı veriyor. Üç yakınımı debremde kaybetmek. En mutlu anlarım da bile hüznümü kalbimde yaşamak. Geçmişi unatamıyor, yüreğinden silemiyorum…

Sapphire’dan çıkıyoruz. Bina girişinde olan metroya binip Kanyon Alışveriş Merkezine geçtik. Ögle vakti olmuştu bile, önce saray pastanesinde karnımızı güzel bir doyurduk. Sonrada cinebonusa geçtik, biletimiz aldık. Kötü Öğretmen ‘’Bad Teacher’’ filmini izledik.

Filmde ağzıbozuk ve paragöz bir öğretmeni canlandıran Cameron Diaz, rakip olduğu meslektaşının flört ettiği Justin Timberlake’ten hoşlanınca onu elde etmek için bütün yollara başvurur.

Klasik Amerikan espirileri anlayışına sahip orta kalite bir film, genel olarak eğlenceli bir filmdi. Bence sinemaya gitmeye değecek kadar kaliteli değil.

Ne aradığınız romantizm bulursun. Ne de beklentinizi karşılayacak komediyi. Tam evde boş zamanda izlenecek tip filmlerden. Bizde filmi Cameron Diaz, Justin Timberlake olduğu için sinemaya girdik. Justin timberlake oynadıgı tip ilginçti çok absürt garip bir karakteri oynamış. Diaz film için dogru seçim olmuş, zaten onun dışında başka kimse bu role bu kadar yakışmazdı.

Daha gezecek yerlerimizde vardı tabi ki. Önce bir hediye almamız gerekiyordu. ’’Yeniden Doğmak Gözlerinde’’ adı ile çıkan kitabım için yayın yayınevi sahibi Mehmet Sabri Kılıç hocama teşekkür etmek, memnuniyetimizi belli etmek için iş yerine gittik.

Yine aynı nezaketle karşılandık. Sohbet edip çay içtik. Kitap fuar günlerini konuştuk. İmza günü için bizimde istersek katılabileceğimizi, İstanbul tüyap kitap, İzmir kitap fuarı, Ankara, Adana ve Kocaeli kitap günleri konuştuk. İzin istedik ve kalktık. Kapalıçarşı'nın aynı isimle anılan ve üzerindeki arması ile dikkat çeken Nuruosmaniye kapısından giriş yaptık. Kuyumcular çarşısını dolaştık, gümüş yüzük baktık. İstanbul gezimizide böylece bitirmiş olarak evimizin yolunu tuttuk.
İstanbul'da yaşamak ayrı bir güzel, ayrı bir zevk kuşkusuz ama bana göre degil.

Hikmet Metin Çavdar 14.09.2011 

 
Toplam blog
: 38
: 839
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1952 yılında Bursa'da doğdum, uzun süre yönetlcilik ve Sendika Başkanlığı yaptım. Politika Gazete..