Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '20

 
Kategori
Şiir
 

İstanbul Delirmiş Olmalı

aşiyan ozanları geçidi

 

içinden şiir, dışından nehir akan, kutlu şehir: istanbul

kem göz değdi, payıma düşen acıları, fazlasıyla çektim

çünkü bu yaşam, uyaksız bize sunulan tek ezberlik şiirdi

şiirlerimi, gölgelere yazmadan önce, seni gömmek istedim

tandırda şiir yakan ırmağın hızlı-hırslı-zalim-obur akıntısı sim

 

ertelenen aşklar kıvamında piyerloti’de kahve molası-ilk seyir

korkak yalnızlığın kozasına sığmayan, çok kanatlı, o ipeksi şiir

öpmeden, yalayıp geçtiği coğrafyayı esinleyen ve etkileyen şiir

gömütlüğün yalnız gurbetinde, ağıda karışan, yakarışın son sesi

kıldan ince-şiirden keskin sıratı aşan ozanlar, aşiyan gölgesi sedir

 

son rumeli hisarı burcunda, fikret’in ‘millet şarkısı’ başkaldırı çığlığı

ishak şakımadan, doksan beşe doğru, onat ile ‘sinama bir şenlikti’

boğaz manzaralı-erguvan kokulu-kuş yuvası aşiyan, orhan veli’likti

o kudretli şair nigar, turgut uyar’ı uyardı, tez canlı idi edip cansever

şiir mangasında; ilhan, ceyhun, tezer, asaf, yahya kemal cengaver

 

halkın ozanı, halkevi önünde, ayın son gününde, yok yere düştü

tek hücreli amipti ozan, hücresi, kalemle kazdığı kanaldan, uçtu

istanbul zindan, sansaryan, selimiye, hasdal, metris, silivri tufan

kaçkın, göçkün düşler durağında, uçurtmayı vurdular, göğü kan

türküler kanadı, nazım gürledi, bir ses yankılandı: vuruldu ozan!

özgürlük savaşçısı, barışın efendisi sana emanet; kalemi kuşan

 

delikan düşlere inat, şu yorgun beden, doğanın o alçak şahidi

kenti delirten yalı çapkını, yukarı denizin, o mor karanlık muhiti

ömür törpüsü, kentin arı-namusu, karaköy yüksek kaldırım seti

içe sızan bir cılkı su, ay ve gün batımını sayıklayan galata kulesi

kule mührü, son sultan giz, ceneviz, kent fatihi, kemal paşa usu

bu kentin düş evi, gurbeti sılaya bağlayan, haydarpaşa yolcusu

kopar zincirlerini haliç, fetih tayı, şiir utkusu, aşiyan aşk tutkusu

 

sülfür sarısı bulutlara hükmedemeyen, fırtına tanrısı teşup’u geçin

bu kutsal kenti yakmadan önce-kurbanda ölmek için, aşiyan’ı seçin

seni sevmediğimde çocuktum; büyüdüm, sevdim ve sevdikçe acıktım

ah! fikret zelzelesi, şiir fayı, tabutluk evdeki ayı, umut; şiir atlı süvari alayı

bilge derviş; “bilgi ağırdır” demiş, o nedenle kitabı taşımakta zorlanıyorum

mazhar osman aklı, deliren bu kentin şinanayı anlamlı, ağır şarkı dinliyorum

 

dursun özden

www.dursunozden.com.tr

 
 
Toplam blog
: 157
: 363
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

ÖZDEN, Dursun; (d: 21.10.1950, Niğde, Türkiye). Gazeteci, Gezi Yazarı, Şair, Belgesel Dursun Özde..