Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İstanbul erkek mi kadın mı?

İstanbul erkek mi kadın mı?
 

Buket Uzuner İstanbul' u yazdı mı, yoksa yazdığını mı sanıyor?
İstanbul kendini yazara teslim eder mi? Azıcık ucundan göstermiştir kendini İstanbul, fazlasına asla izin vermez. Çünkü İstanbul erkektir, yeri geldi mi de kadındır, Osmanlı!

İstanbul yalnız bir kent midir? Çok aşklar yaşamıştır İstanbul, ama aşksız kalmıştır, neticesinde.

Ben mi insanlara benziyorum, benzemem, ben bambaşkayım, çünkü ben İstanbulum!

Bana sınır mı?! Bana sınır ne gerek, bana sınır ne gerek!

Şimdi İstanbul kitaptan çıkmış bağıra bağıra konuşuyor mu? Bu konuşan sahi, İstanbul mu? Buket Uzuner'i çağırsak.... O şimdi yeni bir kitapla yol alıyormuş, yoklardaymış, boşuna arama.

İstanbul, bizim İstanbul, bazı İstanbul gecelerinde kendinden çıkıp gidiyor mu başka kentlere, dilini bildiği bilmediği? Erkek İstanbul en çok Paris'e gidermiş, bilir miydin ve kadın İstanbul umutsuzluğa kapılınca ona sığınırmış, o kente, tamam, tamam da hangi kent o kent, bilir misin? Çocuk İstanbul, çocuk işte, oynar durur kulesiyle, köprüsüyle, deniziyle... Bir gün, bana söyledi İstanbul, söz , dedi, beni ben yazacağım, işte o zaman gör sen dünyayı, nasıl dönecek, heyt beeee!....

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..