Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '11

 
Kategori
Yolculuk
Okunma Sayısı
204
 

İstanbul trafiğine çözüm önerileri!

İstanbul trafiğine çözüm önerileri!
 

http://topraksaharuhu.blogspot.com


 

— Ağbi sigara içecekseniz sizi dışarıya alayım!

— Hayırdır? Burası dışarısı değil mi zaten?

— Çatı var ya!

 

Daha geçen hafta çatısı olup duvarları olmayan yerde soluklanmış...

Amaaan daha ne lastik gibi konuyu uzatıyorsam, lafın özü geçen hafta serbestti, bu hafta yasak...

Keyifli bir şeyler yazayım derken, ucundan çekemeyeceğim konuyu... Sıkıldım işin açığı...

 

&&&

 

Karaağaç’ta Cafe Bomonti’nin önüne serpiştirilmiş iskemlelerden birine, ulu çınar ağaçlarının gölgesine çöküyorum... Hafif de rüzgar var...

Ortalık sessiz, tenha...

Mazhar söylüyor; “ Eksilirse ağlayanlar çevremizden, ya gerçeği söyleriz, ya da nasıl istersen... Ne güzel şeysin sen hep yaşın on dokuz...”

Dün; yağlı, yapış yapış ve iğrenç İstanbul trafiğinde geçirdiğim dört saatten sonra cennet!

Hele o köprü!

Yarabbi ömür törpüsü, çile!

Nasıl bir şey o ya?

 

&&&

 

Bir ara trafikte sıkıntıdan tırnaklarımı yerken( yok öyle bir huyum, lafın gelişi)  İstanbul’u yöneten adam ben olsaydım, bu sorunu nasıl çözerdim diye düşündüm...

Tüm kuşları öpmüş, leyleği kovalamaya başlamış kayışı koparmak üzere olan vatandaşın takıldığı konuya bak...

Sıkıntı işte!

Her gün bu yolu tepsem, daha ne sorunlara takılacağım kim bilir?

Çok şükür; ayda yılda bir kere...

 

Ya aklıma gelmişken; geçmişte planlamalar yapılırken, kimse İstanbul’un bu hale geleceğini ön görememiş mi?

Soru askıda kalsın...

Dehşet çözüm önerlilerimi sıralayayım ( birçoğunu daha önce duymuşsunuzdur zaten)

1-  Herkes kendi yakasında çalışacak! Yani; evi Avrupa yakasında olanın, iş yeri de Avrupa yakasında olacak...

2- İşe geliş gidişlerde kesinlikle toplu taşıma araçları kullanılacak... Şirket araçları akşamları iş yerinde bırakılacak...( Yöneticiler de dâhil)

3- Alışveriş merkezleri, bankalar, kamu kurum ve kuruluşları şehir dışına taşınacak...

4- Hafta içi özel araçlar kullanılmayacak...

5- Bisiklet kullanımı özendirilecek, şehir dışına taşınan bankaların, vatandaşa düşük faiz ve uzun vadeyle bisiklet kredisi vermesi sağlanacak...

6- Bisiklet yedek parçaları bakkallarda satılmaya başlanacak...

7- İş yerlerinde soyunma odaları ve duşlar yaygınlaştırılacak, işe koşarak tam vaktinde gelen çalışanlara ikramiye verilecek...

8- Vatandaş atletizme yönlendirilecek...

9- İstanbul’da yeni araba satışı yasaklanacak, beş yaşın üzerindeki araçlar toplanacak...

 

Aslında on beş madde var da, en can alıcılarını ileride işime yarar diye kendime saklıyorum!

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Aliiii ! Döndün nihayet.. Kusura bakma.. Sınav telaşesi anca bugün bakabildim ne var ne yok..Amma olmuş sen geleli..Çok sevindim Ali.. İyi ki döndün.. Hoşgeldin =)) Unutmadan.. Bence de şehrimi rahat bırakmalı insanlar.. Yukarıda yazan maddelerde aynen uygulansa ne güzel olur.. Ama ütopya tabi.. =)

Uykusuz Cimcime 
 10.10.2011 19:11
 

kronik bel diz ağrısıyla bütünleşmiş Türk milleti bisiklet kullanamaz ali..misal ben:)doğum kontrol hapı ve göç yasağı..en güzel çözüm:)

mis-tress 
 07.10.2011 19:50
 

Öneriler fena değil! Yayınlamadığınız diğer maddeler arasında var mıdır bilemiyorum ama benim de aklıma muhtelif çözüm önerileri geliyor. Örneğin; özel araçlarda tek kişi seyahat yasaklansın!

Nilgün Akad 
 07.10.2011 16:27
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1280
Toplam yorum
: 7730
Toplam mesaj
: 187
Ort. okunma sayısı
: 1105
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster